איך לבחור מקלדת שליטה לאולפן

איסלה אינסטרומנטס היא חברה חדשה יחסית, אך בקר ה- MIDI שלה, הקורדבוט, הולך וגדל בפופולריות. החלטתי להכניס אותו לרשימה זו מכיוון שאין בו את כל מקשי הפונקציה של מקלדת MIDI, אך הוא דומה מאוד למקלדת MIDI ויש לו הגדרה דומה. זהו בקר MIDI עם אווירת מקלדת שמקל על מציאת רצפי אקורדים.

בקרי MIDI יכולים לנגן על מכשירי תוכנה

לתוף תוכניות, לשלוט על תחנת העבודה הדיגיטלית של שמע (DAW), להעביר תוספים ופרמטרים אוטומטיים, לערבב ועוד. בקר ה- MIDI הנכון יכול לייעל את תהליך ההפקה שלכם ולהציג בפניכם דרכים חדשות לסידור מוזיקה שקשה יהיה להשיג באמצעות מסך לחיצה ולחיצה. בקר MIDI טוב ומקלדת חיוניים לאולפן, ומקלדת MIDI טובה יכולה להעלות את ההקלטה לרמה אחרת.

רוב האפשרויות שאנו ממליצים עליהן כוללות תכונות נוספות כגון כפתורים

כפתורים ופאדרים כדי להגביר את היצירתיות ולתת לך יותר שליטה על התוכנה שלך. אתה יכול לבחור במקלדת MIDI ניידת קומפקטית שמתאימה למארז מחשב נייד או שאתה יכול לבחור במודל 88 טונים מלא עם מקשי פטיש משוקללים.

זה אולי נראה מוזר להשקיע במקלדת שלא מפיקה צליל משלה

אבל היא מאפשרת לך להשתמש בתוכנת המוזיקה שאתה מפעיל בעלות נמוכה יותר. אתה יכול להשיג מקלדת MIDI נמוכה הגונה עבור הרבה פחות, אבל אם אתה קונה בזהירות את ההוצאות שלך אתה יכול לשים את היד על דגם באיכות גבוהה יותר עם יותר תכונות ומפרט גבוה יותר.

אם ברצונך להשתמש במקלדת MIDI ובקר MIDI לערבוב והלחנה

אתה זקוק לפאדרים רבים, ידיות ומפתחות. אתה יכול להתחיל עם מקלדת בקר של 4 אוקטבות, המספיקה למושב לטווח קצר על השולחן או מול מחשב. כפתורים או לחצנים רבים מועילים אם ברצונך להשתמש במקלדת כבקר. בין אם זה Logic Pro Tools, Ableton Live או משהו אחר, במקלדות רבות יש הרבה מחוונים וסליידרים אליהם תוכלו להקצות פרמטרים שונים ב- DAW שלכם. תלוי במה שרגיל אליך, אם ניגנת בפסנתר שנים רבות אתה יכול להשתמש במקלדת MIDI עם מקשים משוקללים. אם ברצונך להשתמש במקלדת MIDI כבקר להלחנה, לא תצטרך לדאוג לפאדרים, רפידות תוף או כפתורים.

למקלדות MIDI מתקדמות רבות יש כפתורים וכפתורים נוספים שיכולים לשלוח מידע MIDI מותאם אישית לסינתיסייזר אנלוגי

סמפלר או DAW. יש המעבירים נתוני MIDI למודול סאונד חיצוני, מחשב סינתיסייזר, חומרת סינתיסייזר תוכנה או רצף תוכנה. בקר מקלדת הוא מכשיר שיש בו מבחר מקשי פסנתר או סינתיסייזר עם כפתורים, מקשים ומחוונים.

אם אתם זקוקים למקלדת בעיקר להקלטת פסנתר ואין לכם פסנתר דיגיטלי מודרני

עליכם להשיג מקלדת עם יכולות MIDI. תחנת עבודה למקלדת יכולה לשמש כבקר MIDI לאולפן או לרכישת צלילים מסוימים. תחנות עבודה כמו מוטיב ימאהה, קורג קרונוס וסאונד חתימה מבוקשות מאוד, אך הסיבה הגדולה ביותר לשקול פסנתר דיגיטלי היא שהוא נועד להרגיש ולהישמע קרוב ככל האפשר לפסנתר אמיתי.

עם השימוש הגובר בכלי נגינה וירטואליים באולפן

מקלדות MIDI ובקרים הפכו לחלק חשוב יותר ויותר בתהליך הפקת המוסיקה עבור מוזיקאים ומפיקים עכשוויים. CV Gates הוא בקר MIDI בעל יכולת גבוהה ו Arturia Keystep מגשר על הפער בין חומרה לתוכנה בקלות. תיאורטית זה נותן לך את המיטב משני העולמות, בקר פסנתר נהדר כשאתה צריך את זה – הנפילה של בקרי MIDI טהורים היא שאין מקלדת.

בשנות השמונים

אחת המטרות המקוריות של מפרט ה- MIDI הייתה לתת למבצעים חיים את היכולת לשלוט בצליל של מספר סינתיסייזרים ממקלדת אחת. כיום, הופעות חיות, כותבי שירים, מוזיקאי אולפני מחשבים ניידים, מעצבי סאונד ואחרים נהנים מהגמישות שמציעים קלידים ובקרים.

למנגינות ולביטנות לפסנתר

המגע הפיזי של המקלדת והחופש לערוך MIDI הוא ברכה בהפקת המוזיקה. נגינת סינתיסייזרים רכים במקלדת MIDI זה כמו לנגן את הדבר האמיתי בשבריר מהעלות. אם אתה דוחף למצוא מקלדת טובה יותר במרכז חי, יש מעט דברים שלא הייתי ממליץ עליהם.

מקש IRIG משלב את בקר MIDI, מקלדת וממשק שמע ליחידה אחת שתוכננה להיות קומפקטית ככל האפשר מבלי לפגוע ביכולת המשחק.
על מנת לבדוק עוד מידע בתחום של מקלדת שליטה ואיך לבחור מקלדת שליטה לאולפן יש לבדוק כאן: audiovideo.co.il

אם אתה חובב גדול של מקלדות MIDI בסגנון פורטמנטו

תוכל גם לקבל סוג ללא דאגות המכונה לוח אצבע רצף המאפשר לך לשנות הערות כרצונך. סוג זה של בקר MIDI אינו משתמש בממשק משתמש דמוי פסנתר והוא ידוע כבקר MIDI מיקרוטונאלי. הבחירה הראשונה שלנו היא בקר Impulse 25 USB MIDI ומקלדת מבית Novation.

זה מאפשר להשתמש במקטע בקרת המקלדת של תחנת העבודה כמכשיר מקור למסלול, ואילו במקטע הסינתיסייזר ניתן להשתמש בכלים חיצוניים.

מקלדות רבות מציעות גם תצוגה חזותית עם פונקציות מגע

מה שמעניק לך שליטה רבה יותר וקלות שימוש. באולפן, ממשק משתמש הוא מכשיר חומרה הכולל בקרות תחבורה, פאדרים ובקרות מיוחדות אחרות. ניתן להשתמש בלוחות בקרה עם MIDI או רמות בקרה מיוחדות כגון פקדי מקי.

סגנונות מקלדת ובקרי MIDI משתנים במספר המקשים ובעלי מאפייני תגובה שונים כגון מהירות

רגישות (מקשים מגיבים למהירות לחיצתם), משקל (להשגת תחושת פסנתר מציאותית) ומגע אפטר ( כדי להיות מסוגל להקצות פרמטרים נוספים למקשים כגון ויברטו, פילטרים, מטאטא וכו '. חלק מהמקלדות שולחות מהירות לשיתוף הערות, וזה מאפשר לך למפות מהירות למכשירי MIDI באמצעות התוסף Note Release Velocity Aware עבור FL Studio. להתקין ולהפעיל בקר ב- FL Studio, הבקר מופיע ברשימת הקלטים ומפסיק להגיב עד לסריקה חוזרת של הסריקה מחדש במכשיר המחובר.

למידע מורחב בנושא של רמקולים ואיך לבחור מקלדת שליטה לאולפן באפשרותך לגשת לאתר audiovideo.co.il