איך לשלב שוקולד וקפה

אם מישהו היה מבקש ממך לבחור מרכיב בודד לשילוב הקפה שלך, סביר להניח שאחד הדברים הראשונים שתחשוב עליהם יהיה שוקולד . נכון? בשילוב, קפה ושוקולד הופכים לשמחה צרופה ! אין זה מפתיע אם כן שבמהלך הפסקת קפה, חתיכת שוקולד עשויה למצוא את דרכה אל היד שלך מבלי שתשימי לב, או שהשילוב של קפה ושוקולד הוא אהוב על כמה מהקונדיטורים הטובים בעולם. 

תוכל למצוא המון מידע על איך לשלב אוכל עם יין הן בספרייה המקומית והן באינטרנט. מסעדות יקרות המציעות שירות נפרד של מציאת היין הטוב ביותר שיתאים לארוחה שבחרת הופכות להיות רגילות למדי כעת. אבל האם אתה יודע איך לשלב קפה עם שוקולד? בואו נמשיך ונראה!

קפה קקאו

האם ניתן להמיס שוקולד ביעילות בקפה?

פתרון קלאסי אחד הוא להכין גנאש להכנת השוקולד נוזלי. גנאש הוא אמולסיה שמשהה את חמאת הקקאו במים מה שעוזר לה להתערבב עם הקפה. למרות שזה נשמע מפואר, אתה יכול לעשות את זה תוך כמה דקות.

קפה ושוקולד משתלבים כל כך טוב בדיוק בגלל שיש להם הרבה במשותף. שניהם הם למעשה זרעי פרי הגדלים על צמחים טרופיים, ושניהם מעובדים באופן דומה: כלומר, הם נקטפים, מותססים, מיובשים ואז נצלים אותם. בדיוק כמו קפה, שוקולד יכול להיות מסומן על ידי מגוון שילובי טעמים: בעוד שזנים מסוימים מתהדרים בתווים של פירות ופירות יער, אחרים נשלטים על ידי טעמים עשירים ומרירים. שילובי קפה ושוקולד שונים יכולים להדריך אותך אל עולם חדש לגמרי של טעמים שעדיין לא הספקת לגלות. אז איך כדאי לשלב את המעדנים האלה? ובכן, המשיכו לקרוא!

קפה שוקולד, הידוע גם בשם 'מוקה', הוא שילוב מענג של שוקולד וקפה. מוקה מבוססת בדרך כלל על שילוב של אספרסו וחלב חם עם תוספת טעמי שוקולד, או באמצעות אבקת קקאו או סירופ שוקולד, וממתיק נוסף לבעלי שן מתוקה גדולה.

מוקה הם סטנדרט עבור רוב בתי הקפה שכן התערובת המפנקת של שוקולד וקפה יוצרת משקה שאי אפשר לעמוד בפניו. הדבר הנהדר במוקה ובמתכון לקפה שוקולד זה שהם מהירים וקלים להכנה ואינם מסתמכים על מספר עצום של מרכיבים בלתי ניתנים להשגה או קשים למקור.

אם אין לכם אבקת קקאו בהישג יד ואתם מתקשים למצוא, אתם מוזמנים להחליף את האבקה באבקת שוקו חם מיידית! זו גם אפשרות מצוינת עבור אלה שאולי פועלים בתקציב נמוך יותר אבל עדיין רוצים את השילוב הטעים של שוקולד/קפה.

אם אתם משתמשים באבקת קקאו עם המתכון הזה, זכרו שאבקת קקאו אינה מתוקה באופן טבעי כמו שוקולד, מה שהופך את כף הסוכר הזו להכרחי כדי לחתוך כל מרירות מהאבקה והקפה. אל תהסס להפחית את כמות אבקת הקקאו שבה אתה משתמש בהתאם לכמות טעם השוקולד שתרצה לקפה שלך!

קפה שוקולד הוא נפלא בעונות הקרות יותר, כאשר אתה מקבל את בעיטת הקפאין מהקפה ואת הטעם המנחם של שוקולד מאבקת הקקאו. אם הנעילה גרמה לך לעבוד מהבית, המתכון הזה לקפה שוקולד הוא משקה מבריק לארוחת צהריים כדי לשפר אותך ולהמשיך את אחר הצהריים בעבודה.

כללים לשילוב נכון של שוקולד עם קפה:

טעמים דומים. הכלל הראשון קובע שתמיד כדאי לשלב קפה עם שוקולד המסומן ברמת עוצמה דומה ובפלטת טעמים דומה. לפיכך, קפה אגוזים עם תווים של קקאו משודכים בדרך כלל לשוקולד מריר בעל טעם חד, בעוד שזנים פירותיים, פרחוניים ופירותיים עובדים בצורה הטובה ביותר בשילוב עם שוקולד חלב או לבן (אלה מכילים פחות קקאו וטעמם פחות עז כתוצאה מכך). אתה יכול לבחור שוקולד ללא מרכיבים נוספים, או ללכת על אחד שמתובל גם בפירות, פירות יער או פרחים. קפה חריף, לעומת זאת, משתלב עם שוקולד מריר במיוחד, בטעם צ'ילי או תבלינים אחרים. 

יכול להיות כאן רק כוכב אחד. כלל זה אומר שמוצרי מזון המאופיינים בפלטת טעמים חיה במיוחד מתאימים למאכלים עדינים יותר: הטעם העדין של האחרון מדגיש את העושר של הראשון. לכן קפה מיוחד נהנה לרוב לצד שוקולדים קלאסיים ללא מרכיבים נוספים, בעוד שזני שוקולד אקזוטיים טעימים אפילו יותר בשילוב עם תערובות קפה שאינן חיות. 

אין חוקים. על פי הכלל השלישי, אין כאן כלל חקוק באבן: בסופו של דבר, הכל תלוי בטעם האישי שלך ובהעדפות האישיות שלך. המטרה הסופית היא, אחרי הכל, שתהנו מהזוגיות! 

עד כאן התיאוריה: רוצים להתנסות בעצמכם בהכנת שוקולד?! הזמינו עוד היום סדנת שוקולד ותוכלו להחחות יצירה אמיתית של שוקולד על פי העדפותיכם האישיות! לפרטים והזמנת סדנת שוקולד ליחצו כאן.