איך לשמור על היין בחבית אלון

כתוצאה מכך, ייננים שמשלבים טעמי אלון חזקים ביינות שלהם מוציאים לעתים קרובות סכומים נכבדים על חביותיהם. חבית חדשה מרכזת את השפעתם של אלונים על בציר בקצרה, אך היין מאבד מעט מהארומה שלו ברכוש מסוים. חלק מהיצרנים מאחסנים חלק מהיין באלון חדש כדי לתת לו טעם ומורכבות ואז מערבבים אותו עם שאר היינות שהתיישנו באלון ישן כדי להעניק לו אופי ולחסוך בעלויות הקנה.

לחביות עץ אלון אמריקאיות יש השפעה רבה יותר על הארומה והמרכיבים הארומטיים של יין

מה שמעניק ניואנסים וניל ופרופיל חיך מעט מתוק יותר מחביות עץ אלון צרפתי. מצד שני, יינות אלון צרפתי (תקן זהב) מציעים טאניני עץ גבוהים יותר וגרגר עץ צר יותר ונוטים להיות מושפעים פחות מריכוז הארומטי והטעם של היינות, בעוד שחביות עץ אלון אמריקאיות ידועות כמגדילות את נוכחות היין על חיך ומורכבות מהותית. אלון צרפתי יכול לרוץ עד 1,000 חביות תלוי מאיזה יער הוא מגיע.

שני סוגי החביות הנפוצות לייצור יין מקורם באמריקה וצרפת

אך חביות הונגריות וסלבוניות פופולריות גם בקרב ייננים. לדוגמא, חביות עץ אלון אמריקאיות, שהן זולות יותר מחביות צרפתיות, נוטות להשפיע יותר על טעמו ועל האלמנטים הארומטיים של יין. טאניני עץ גבוהים יותר וגרגרי עץ מוצקים נוטים להשפיע פחות על ארומת היינות ותורמים יותר לנוכחות היינות בחיך.

במקרה זה טמפרטורת היין בחבית קובעת את קצב החילוץ של התרכובות המגיעות מהעץ ביין. בכל פעם שהטמפרטורה גבוהה, אנו מקבלים חלק גדול יותר של תרכובות וטאנינים המוכנסים ליין לאורך פרק זמן קצר יותר.

מילוי הקנה ביין יכול להוביל לדליפה בגלל לחץ הקנה. קלקול שמרים מתקדם יכול גם לגרום ליין שבקנה לריח מרפא.

לקטובציליס פדיוקוקוס

זן של חיידקי חומצה לקטית שמקורם בחביות, משגשג בסביבה זו ומעניק ליין טעם חלבי חמצמץ. חיידק זה עלול להוביל לקלקול בגלל ערך ה- pH הגבוה (3.7) ותכולת הסולפיט הנמוכה של היינות. ניתן לעכב אותו על ידי שמירת לפחות 70 מ"ג / ליטר של 2% ABV בחינם ביין על ידי בקבוק היין עם שמרי יין.

שימור בטוח של חבית מקלקול יכול לקרות מכיוון שבנוכחות מים ועץ יין

הוא מדיום מזין טוב לחיידקים ואורגניזמים מתכלים אחרים. השימוש בחבית אינו מצריך הכנה מיוחדת – רק שטיפת מים פשוטה נדרשת לפני מזיגת היין. לאחר איחסון הקנה יש להחזיק את התמיסה ולנקז את הקנה, לשטוף במים צלולים ולהוסיף את היין לחבית.
כדי לבדוק פרטים מורחבים בתחום של סיורים מודרכים ביקב כדאי לבקר ב- meshekofir.co.il

השתמש בחבית של חמישה גלונים לאחסון היין לזמן קצר ולערבב את היין אם

הוא מאותו בציר, אך אל תעשה זאת עם חביות של חמישה ליטר מכיוון שהמפתח הוא לא לתת ליין לנוח יותר מדי זמן. זה לא רעיון טוב לערבב יין מכל סוג שהוא בחבית, במיוחד יין לבן או אדום. אין להשתמש בחביות מכיוון שאם היין הופך לחומץ, אי אפשר להסיר את החומץ ואת החיידקים בעץ.

לאחר מיצוי

התבגרות חבית נכונה ושליטה נכונה בחמצון הם מכריעים לייצור יינות בעלי צבע טוב, איזון, רכות, טעמי פרי מובהקים ותחושת פה עשירה. חביות עץ אלון חשובות במיוחד בייצור יין אדום מכיוון שלעתים קרובות משווקים יינות איכותיים במחירים גבוהים יותר. עם זמינות של חלופות חבית, ייננים רבים מסוגלים להציע יינות איכותיים עם טעמי אלון במחירים נוחים.

השימוש בחביות עץ אלון בייצור יין

הוא מסורת הנשמרת על ידי ייננים מקומיים ומסחריים כאחד. יישון האלון מייצר ניחוחות וניחוחות שלא ניתן לחזור עליהם באף מיכל אחר ומשפיעים על צבעו, פרופיל הטאנין ומרקמו של היין. להלן הנחיות כלליות לשימוש ואחסון של חביות האלון שלך.

חבית האלון היא אחד הסמלים המפורסמים ביותר הקשורים ליין. אלון משמש לעתים קרובות לתיבול, מה שמעניק ליין טעם וחך. כדאי לחקור את הקשר הארוך בין יין לאלון, שכן חביות עץ אלון שימשו במשך מאות שנים לתסיסת יין והתיישנות חביות.

במשך אלפי שנים אמפורות חרס היו אמצעי האחסון המועדף להובלת יין

ביצענו רומנטיקה של החבית והתבגרות היין בה, כך שכאשר משתמשים בחביות למטרתם המיועדת, אנו הופכים אותן לשולחנות, ספסלים, אדניות ונרות. הסיבה שבגללה התחלנו ליישן יין בחביות עץ אלון לראשונה לא הייתה מכוונת, אלא הייתה תוצאה של תאונה מאושרת.

עם הזמן הרומנים זיהו את ההשלכות הלא מכוונות של הובלת ואחסון יין בחביות עץ אלון. למעשה, ציורים מתקופה זו מציגים חביות יין מפוזרות. רוב היין אוגר ונמכר בסילבני עץ לפני בקבוקי הזכוכית במאה ה -16.

הרומאים גילו כי היין שהוא פתח מחדש בחביות עץ אלון טעמו טוב יותר ובעל טעם רך ורך יותר

חביות עץ אלון נמצאו המעניקות ליין איכות חדשה ונעימה. נדרשו לרומאים ולשאר החברות בהן נתקלו בתגלית זו להבין שככל שהיין נשאר בחבית, כך אלונים איכותיים יותר מצאו את דרכם אל היין.

כשחושבים על כרמים

יקבים וכל היבט אחר בתהליך ייצור היין, אחת התמונות המוכרות ביותר עולה בראש: חבית האלון. למרות שליישון יש היסטוריה קצרה, אף פיסת ייצור אחרת לא הפכה לאייקונית כמו חבית האלון. לפניכם הסבר מפורט מדוע חביות יין הן חלק בלתי נפרד מייצור היין המודרני.

עם חבריך מעץ נכנסת לשלב חדש ומרתק של ייצור יין. בזהירות ובאחסון נכון של הקנה שלך הוא ישמש אותך ואת ייצור היין שלך לאורך שנים. למידע נוסף על סוגי החביות השונות וכיצד הם משפיעים על היין.