איך לשפר נגישות לנכים במבנים

מבוא

עיצוב כולל הוא עיצוב של מוצרים, סביבות ומערכות הנגישים לכל האנשים, כולל בעלי מוגבלויות.

ארגון התקינה הבינלאומי (ISO) מגדיר נגישות כ"קלות השימוש וההבנה של מוצר, שירות או סביבה על ידי אנשים עם יכולות שונות". ניתן להשיג נגישות באמצעות עיצוב וחדשנות. מעצבים צריכים לשקול את הצרכים של כל המשתמשים תוך חידוש.

עיצוב כולל ניתן להשיג גם באמצעות חשיבה מכילה שהיא תרגול של התחשבות במספר נקודות מבט במאמץ ליצור סביבה מכילה יותר עבור כולם.

ישנן דרכים רבות לשפר את הנגישות בבניינים עבור אנשים עם מוגבלויות כגון לוודא שיש רמפות או מעליות שהם יכולים להשתמש בהם ולוודא שיש מספיק מקום בין הדלפקים כדי שיוכלו להגיע אליהם ללא סיוע

זיהוי קל של מקומות ציבוריים לא נגישים

אל לנו לחשוב על כותבי הבינה המלאכותית האלה כתחליף לקופירייטרים אנושיים. הם פשוט מספקים סיוע לכותבי התוכן על ידי היפטרות מחסימת הכותבים ויצירת רעיונות תוכן בקנה מידה.

עוזרי כתיבה בינה מלאכותית הופכים פופולריים יותר ויותר במקום העבודה. חברות מסוימות משתמשות בהן כאשר הן צריכות לייצר תוכן לנושא או נישה ספציפיים. בעוד שסוכנויות דיגיטליות משתמשות בהן כדי לייצר כל מיני תוכן עבור הלקוחות שלהן.

חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) משנת 1990 היה חקיקה חשובה שהפכה את זה לבלתי חוקי להפלות אנשים עם מוגבלויות. זה גם מבטיח שהמקומות הציבוריים יהיו נגישים לנכים.

אבל, יש עוד הרבה עבודה לעשות כדי לוודא שכל הבניינים יהיו נגישים. דרך אחת שבה נוכל לשפר את הנגישות לנכים היא על ידי הקפדה על כך שקל לזהות מקומות ציבוריים כבלתי נגישים. זה יעזור לנכים להימנע ממקומות אלה וגם יידע אחרים לגבי המבנים שאינם נגישים.

שיפור הנגישות של מבנים וחללים קיימים

נגישות הוא מונח המתייחס למידת הבנייה, החלל או מערכת התחבורה זמינים ושמישים לכל האנשים ללא קשר לגילם, גודלם, יכולתם או מוגבלותו.

ניתן להשיג שיפור הנגישות של מבנים וחללים קיימים על ידי ביצוע מספר עקרונות מפתח:

– שילוב עיצוב אוניברסלי בתהליך התכנון והבנייה – הבטחת שכל הפיתוחים החדשים עומדים בתקנות הבנייה הקיימות – הבטחת שכל הפיתוחים החדשים עומדים בתקנות הבנייה הקיימות – הבטחת שכל הפיתוחים החדשים עומדים בתקנות הבנייה העדכניות

– מתן גישה נוחה למתקנים כגון שירותים, מעליות ורמפות.

נגישות היא המידה שבה בניין, חלל או סביבה פיזית זמינים לכולם. בארצות הברית, נגישות מכונה לעתים קרובות "גישה לבעלי מוגבלויות".

חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) מגדיר נגישות כ"היעדר מחסומים פיזיים שיפריעו לגישה של אנשים עם מוגבלויות".

ה-ADA אינו דורש שכל בניין באמריקה יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות. במקום זאת, היא מחייבת שכאשר גוף ציבורי מבצע שינויים במקום מגורים ציבורי או מתקן מסחרי, הוא ינקוט צעדים כדי להבטיח שהחלקים שהשתנו של המתקן יהיו נגישים בקלות.

מתן מקומות חניה לכיסאות גלגלים בתהליך תכנון הבניין

הרעיון לספק מקומות חניה לכיסאות גלגלים בתהליך תכנון הבניין הוא דרך טובה לשפר את הנגישות לנכים בבניינים.

מספר האנשים עם מוגבלות נמצא במגמת עלייה, וחשוב שיוכלו לגשת בקלות למבנים. מתן מקומות חניה לכיסאות גלגלים בתהליך עיצוב הבניין יכול להקל על כניסת ויציאה של נכים מבניינים.

נגישות לנכים היא עניין שקיים כבר זמן רב. ישנם אמצעים רבים שניתן לנקוט כדי להנגיש מבנים לנכים. אחד הצעדים הללו הוא מתן מקומות חניה לכיסאות גלגלים בתהליך תכנון הבניין.

דוגמה אחת למדידה זו מוצגת באיור שלהלן. מקום חניה זה מספק מקום בו אנשים עם מוגבלות יכולים להחנות את כיסא הגלגלים שלהם ולהיכנס או לצאת מרכבם בקלות. מקום החניה ממוקם בסמוך לכניסה על מנת לאפשר גישה נוחה למבנים, וכן להקל על ההתניידות בתוכם.

שילוב תכונות ידידותיות לכיסא גלגלים בתהליכי עיצוב בניינים

מעצבים צריכים להתחשב בצרכים של אנשים עם מוגבלות בעת תכנון מבנים. נגישות מבנים היא היבט חשוב בעיצוב, שלמרבה הצער מתעלמים ממנו לעיתים קרובות.

מעצבים צריכים לוודא שהעיצובים שלהם נגישים לאנשים עם לקויות ניידות ומוגבלויות אחרות. זה כולל תכנון רמפות ומעליות בבניינים, מתן שילוט ברור ווידוא שאין מכשולים או מפגעים בבניין כמו מדרגות.

מאמר זה עוסק בחשיבות של שילוב תכונות ידידותיות לכיסא גלגלים בתהליכי עיצוב בניין. המחבר מדבר על איך עיצוב מבנים עבור מוגבלים יכול להיות תהליך מאתגר וכיצד ניתן להקל על כך על ידי ביצוע הנחיות מסוימות.

המחבר מתחיל בהסבר שתהליך התכנון ליצירת מבנים נגישים לאנשים עם מוגבלות הוא מאתגר מכיוון שיש הרבה שיקולים ודרישות שיש לקחת בחשבון. זה כולל מגוון רחב של גורמים כמו נגישות, בטיחות, קיימות סביבתית ועוד. לאחר מכן המחבר ממשיך ומסביר כי זה הופך להיות קל יותר אם אתה פועל לפי הנחיות מסוימות בעת תכנון בניין, כגון שימוש ברמפות במקום מדרגות, מתן שילוט ברור, התקנת דלתות ומעקות אוטומטיות וכו'.

במאמר יש גם קטע על מה שמעצבים צריכים לזכור כשעובדים איתם