איך מגדלים עץ פרי

ברגע שיש להם שורשים חשופים על עץ הפרי או על צמחי פרי אחרים, זה הזמן להתחיל לשתול. מטרתם היא לשתול עץ פרי באדמה לפני שהשתלת שורשי ההלם מתחילה ליצור שורשים, כך שלמערכת השורשים שלהם אין לחץ בקיץ והעבודה יכולה להתחיל בצמיחה של עלים ופירות.

שתלו את עצי הפרי בימים מעוננים והקפידו להשקות אותם בעונתם הראשונה. שתילת סתיו היא הטובה ביותר לשתילת עצי פרי, אך גם חודשים חמים הם בסדר. אתה יכול גם לאחסן אותם בפטיו או במרפסת שלך אם אין לך חצר.

סירי פרי זקוקים לחור ניקוז טוב כדי שלא ירטבו רגליים או שורשים רדודים ונרקבים. קרקע פורייה מנוקזת היטב היא אידיאלית לעצי פרי, אך אם אתה גדל בקרקעות פחות אידיאליות או מנוקזות גרוע, ייתכן שתצטרך להוסיף קומפוסט או דשן.

עצי קלמנטינה

עצי תפוז מנדרינה, עצי אשכוליות, עצי קומקוואט, עצי לימון ועצי ליים קל לגידול. עצי פרי ננסיים כמו תפוחי עמוד, תאנים ורימונים נכנסים בקלות למיכלים, כך שניתן להזיזם במידת הצורך. אני אוהבת לשתול עצי פרי בטכניקת פרמקלצ'ר שנקראת גילדות עצי פרי, שם העצים מושתלים ונטועים יחד כדי לעזור להם.

בפוסט זה

אני אגיד לך את כל מה שאתה צריך לדעת כדי לבחור את עץ הפרי הנכון, את הזן הנכון וכמה טיפים לתכנון מטעים אם אתה רוצה לגדל מגוון של עצי פרי. מידע נוסף על אופן נטיעת עצי פרי מסוימים ניתן למצוא כאן: חפירת חור, התרופפות כדור השורש, הסרת כיסי אוויר ומילוי החור באדמה. אופן הגיזום של עצי פרי שונה לכל סוג של עץ פרי ואנו ממליצים על ספר מצוין שכותרתו חיתוך עצי פרי וורדים, הזמין בעמוד פרדס וגן אביזרים בספר הגיזום כדי לעזור לכם להפיק את המיטב מכל עץ.

אם אתם צריכים עזרה אישית והדרכה מפורטת יותר בבחירת עץ מתאים לגינה שלכם, אנחנו בשורשים – בית של צמיחה, חנות פרחים עציצים ועצי פרי בעפולה נשמח לעזור לכם, כמו כן ניתן להזמין את כל המוצרים שלנו (עציצים פרחים וכד') דרך אתר האיטנרנט שלנו ולקבל משלוח עד הבית

עם מעט תשומת לב

עץ פרי יכול לגדל פירות כל השנה ולספק מזון לך, לשכניך ולחיות הבר. מסיבה זו, אני לא אוהב לגדל את עצי הפרי שלי מזרע מכיוון שאתה צריך להוסיף הרבה יותר שנים כדי שהם יניבו פרי מאשר עץ שורש חשוף שאתה קונה ממשתלה, שהיא בת 2-3 שנים. הסיבה לכך היא שבהתאם למגוון עץ הפרי שתולעים מזרעים, לא מקבלים את אותו זן פעמיים.

צבאים הם איום חמור על עצי פרי חדשים ומבוססים, במיוחד בחורף, כאשר הם אוכלים כמויות גדולות של קליפות. בקר וחיות משק אחרות לא יאכלו עצי פרי אותם האכילו בעליהם, אך אם הם נקלעים לעץ פרי מתוך סקרנות, יתכן ויהיה צורך בגידור נאות.

דפוסי הענפים האידיאליים משתנים לפי המינים

אך ניתן לגזום עצי תפוח ואגס ולאמן אותם על גדרות או סורגים לאורך הקיר כדי לחסוך מקום. ההסתברות שהעצים הסמוכים של פירות אחרים (אפרסקים, שזיפים ודובדבנים) אינם כה גבוהים אינם גבוהים כל כך, לכן עליכם לבדוק עם שכנתכם ולהיזהר לפני שתשתלו זוג.

מבחינת זמן השתילה

העצים והשיחים הנמכרים במיכל במשתלות מקומיות הם הקלים מכולם, מכיוון שניתן לשתול אותם ברוב האזורים באביב או בתחילת הסתיו. לעצי פרי שקונים במשתלות, קמעונאים מקוונים ומרכזי גינה לוקח שנה נוספת לשתול ולגדל, אך הם מבשילים במהירות ברגע שהם מניבים פרי.
למידע נוסף על הזמנת פרחים באתר אינטרנט ניתן לגלוש לאתר rootshopping.com

גישה למגוון גידולי פירות וירקות, בין אם זה גידול עצים או ייצור של עוד. הדרך החסכונית ביותר להשיג שתילים היא לאסוף זרעים מסוג הצמח שאתה מפיץ. שיטת ההשתלה מחייבת שיהיה לך שורש תואם או צמח אם שאליו תוכל לחבר את הזן הרצוי.

לאחר שקנית את חפירה או מתכון DIY, אתה יכול לעשות חור ולשתול פרי. לחץ על A למשך זמן מה, החזק את הכף לחפור חור ואז חזור לתיק ובחר בפירות.
לעוד פרטים מורחבים בתחום של איך מגדלים עץ פרי – שורשים חנות פרחים בעפולה ואיך מגדלים עץ פרי כדאי להעיף מבט ב- rootshopping.com

אם חיפוי אינו רעיון טוב, חשוב להרחיק את הדשא והעשבים ולכן נסו לשמור מרחק של 3-4 מטר מבסיס העץ.

כל יום לאחר השתילה יש להשקות את העץ בדלי מים. כשאתה עושה זאת הצמח מפתח מערכת שורשים מורחבת, אך זכור כי טבילות עמוקות רגילות מספקות לך את הגשם להפקת פרי עסיסי מהעץ.

זה חשוב מכיוון שהגודל יוצר סביבת צמח שמונעת מהעץ לשקוע בקרקע

המתרחשת כאשר אדמה רופפת מתיישבת סביב העץ וכתוצאה מכך אדמה לחה בבסיס הגזע – טעות נפוצה שיכולה לקדם מַחֲלָה. חופרים שורש עמוק מספיק בכדי ליצור חרוט באמצע החור בו מתפשטים השורשים. כדי לספק תמיכה ולמנוע את שקיעת תא המטען, הנח את הקרקע מתחת לרגליך כדי שלא תתייצב. בחר מיקום שטוף שמש עם אדמה פורייה ומנוקזת ללא כיסי כפור. כדאי לחפש עצים ושיחים בעלי עמידות טבעית למחלות.

אלה רק חלק מהשיקולים שכדאי לזכור בעת תכנון הפרדס הביתי שלך. אם תחליט שיהיה לך מיכל נטול שורשים לגידול, טוב לדעת לפני שאתה קונה מה לחפש באחד טוב כדי שתוכל לעשות קניות.

אם התרשמתם מהמאמר אנחנו רוצים להמליץ על מי שבנה לנו את האתר – סטודיו לבניית ועיצוב אתרים 

אנשים רבים שמעוניינים ללמוד כיצד לגדל פירות סקרנים לגדל עץ תפוח

אך לא תמיד זה המקום הטוב ביותר להתחיל בו. המשמעות היא שעם הזמן והדאגה תוכלו לגדל עץ תפוח עץ יפהפה שיביא שמחה לאורך שנים רבות. עצי אגס לא זוכים לאותה תשומת לב כאשר הם לומדים על גידול פירות, אך הם מקום הרבה יותר ידידותי לסביבה להתחיל מעצי תפוח. משתלת מפרץ לורל היא תומכת חזקה של מטעים בחצר האחורית, מערכת שנועדה להגדיל את מספר העצים שבעלי בתים יכולים לגדל עם חלקות קטנות עד בינוניות. האתגר הגדול ביותר עבור גננים במשרה חלקית או תחביבים הם עצי שזיף, דובדבן ואפרסק.