איך מתבצעת השתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שיניים היא דרך פופולרית להחליף שיניים חסרות בפתרון קבוע ועמיד. פוסט זה בבלוג ידון כיצד ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד בלבד, ויפרט את ההליך ואת היתרונות שלו. תמונות של שלבים שונים בתהליך השתלת השיניים יכללו להמחשת התהליך.

סקירה של תהליך

השלב הראשון בניתוח השתלות שיניים הוא הכנת המקום להשתלה. זה עשוי להיות כרוך בהשתלת עצם עבור השתל להשתלב בו. לאחר מכן מרדים את מקום ההשתלה באמצעות הרדמה מקומית. לאחר מכן, השתל מוכנס לעצם הלסת. זה נעשה באמצעות מקדחה מיוחדת ואבזור מיוחד לשתל. לאחר מכן רופא השיניים מתרשם ממקום ההשתלה ושולח אותו למעבדה לייצור השחזור (שתוצב על גבי השתל). לאחר מכן מניחים את השחזור על השתל ומאובטחים בעזרת בורג מיוחד. רופא השיניים עשוי לבצע התאמות קלות בשיקום על מנת להבטיח התאמה מושלמת. התהליך כולו מסתיים בדרך כלל ביום אחד בלבד, כאשר המטופל יכול לעזוב את המשרד כשהשחזור מחובר בצורה מאובטחת. היתרונות של השתלת שיניים המבוצעת ביום אחד הם רבים. זהו תהליך הרבה יותר מהיר ופחות פולשני בהשוואה להשתלות שיניים מסורתיות, אשר עשוי להימשך שבועות או חודשים. המטופל יכול גם לצאת מהמשרד עם חיוך משוחזר, כלומר הוא לא צריך לדאוג לגבי שיניים חסרות או רווחים מביכים בחיוך. בנוסף, השתל יספק למטופל פתרון בטוח וקבוע לשן החסרה שלו.

תקריב של שתל דנטלי המוחדר לקו החניכיים.
אילוסטרציה: תקריב של שתל דנטלי המוחדר לקו החניכיים.

הליכי הכנה

לפני שמטופל יכול לבצע השתלת שיניים ביום אחד, עליו להתכונן להליך. זה כולל בדיקת שיניים מקיפה, צילומי רנטגן וסריקת CT כדי לקבוע את המיקום הטוב ביותר של השתל. רופא השיניים עשוי גם לרשום אנטיביוטיקה כדי להפחית את הסיכון לזיהום. על המטופל גם להקפיד על תזונה בריאה ולשמור על היגיינת פה טובה כדי להבטיח את הצלחת ההשתלה.

טיפול מעקב: לאחר ביצוע השתלת שיניים ביום אחד, המטופל צריך לעבור מעקב אצל רופא השיניים שלו לבדיקות קבועות. רופא השיניים ירצה לעקוב אחר השתל עבור כל סימן של זיהום או דחייה. הם עשויים גם להמליץ על ניקוי ובדיקה שגרתית כדי לוודא שהשתל עדיין במקומו הנכון. עם טיפול נאות, השתלת שיניים יכולה להחזיק מעמד עשרות שנים.

הנחת השתל

לאחר שהמטופל סיים את כל ההכנות הנדרשות, רופא השיניים מוכן למקם את השתל. רופא השיניים ישתמש במקדחה קטנה כדי ליצור חור בעצם הלסת ולהחדיר את עמוד השתלת הטיטניום. לאחר מכן העמוד מאובטח באמצעות בורג טיטניום. לאחר מכן רופא השיניים יצמיד את ה-Abutment, שהוא חתיכת מתכת המשמשת להצמדת הכתר החדש לשתל.

ריפוי: לאחר ביצוע השתל הדנטלי, עוברים מספר חודשים לעצם הלסת להחלים ולהשתלב בשתל. במהלך תקופה זו, רופא השיניים יספק למטופל כתר זמני לשימוש בזמן שהשתל ירפא. לאחר השלמת הריפוי, המטופל יחזור לרופא השיניים להנחת הכתר הקבוע. לסיכום, השתלת שיניים ביום אחד אפשרית בהכנה וטיפול נאותים. עם רופא שיניים מתאים ותזונה בריאה, השתל אמור להחזיק שנים רבות.

מטופלת חייכנית עם השתלת שיניים שזה עתה הונחה.
אילוסטרציה: מטופלת חייכנית עם השתלת שיניים שזה עתה הונחה.

התאוששות

לאחר הנחת השתל, חשוב להקפיד על הוראות רופא השיניים להחלמה וטיפול נאותים. הנחיות אלו עשויות לכלול נטילת תרופות לשיכוך כאבים, הימנעות ממזונות ופעילויות מסוימות והשתתפות בביקורי מעקב. כמו כן, חשוב להקפיד על היגיינת הפה. זה כולל צחצוח ושימוש בחוט דנטלי באופן קבוע, ושימוש במי פה כדי להפחית את הסיכון לזיהום. עם טיפול ותחזוקה נאותים, השתל אמור להחזיק שנים רבות.

יתרונות

אחד היתרונות הגדולים ביותר של השתלת שיניים ביום אחד הוא שזהו תהליך הרבה יותר מהיר ונוח מאשר השתלות מסורתיות, אשר עשוי להימשך שבועות ואף חודשים. זה יכול להיות מועיל עבור אלה שאינם מסוגלים לקחת את החופש מהעבודה או לנסוע למספר פגישות וממנה. יתרון נוסף של שתל מסוג זה הוא שמדובר בהליך הרבה פחות פולשני מאשר שתלים מסורתיים, כלומר יש פחות אי נוחות וסיכון לזיהום. בנוסף, ניתן למקם את השתל באותו היום, כך שהמטופל לא צריך להמתין מספר שבועות עד שתהליך הריפוי יתקיים.

תהליך השתלת שיניים ביום אחד:

שלב זמן עלות (ILS) תיאור
בדיקה 30 דקות ₪300 רופא השיניים יעריך את מצב השיניים והחניכיים של המטופל, ויחליט אם שתל היא האפשרות הטובה ביותר.
צילום רנטגן 15 דקות ₪150 ייערך צילום רנטגן על מנת להעריך את מצב עצם הלסת ולקבוע את מיקום השתל.
הכנה 1 שעה ₪500 רופא השיניים יכין את מקום ההשתלה על ידי ניקוי האזור, קדיחת חור השתל והחדרת השתל.
מרפא 2-3 חודשים ₪0 המטופל יצטרך להמתין עד שהשתל יתמזג עם עצם הלסת לפני שניתן יהיה למקם את העזר והכתר.

בסך הכל, השתלת שיניים היא דרך בטוחה ויעילה להחליף שיניים חסרות ביום אחד בלבד. עם תכנון קפדני וצוות רופאי שיניים נכון, המטופלים יכולים להפיק תועלת משן חלופית עמידה וטבעי למראה שיכולה להחזיק מעמד לכל החיים.