דמות תלת מימדית

גיאומטריה היא סוג של מתמטיקה הבוחנת את הגיאומטריה של המרחב התלת מימדי ואת יחסו לתלת מימד. במתמטיקה, גיאומטריה אנליטית (המכונה גם גיאומטריה קרטזית) מתארת נקודות במרחבים תלת מימדיים באמצעות שלוש הקואורדינטות. ישנם שלושה ערכים הנקראים פרמטרים, הנדרשים במסגרת גיאומטרית כדי לקבוע את מיקום האלמנט (כלומר נקודה).

כך בעצם יוצרים דמות תלת מימדית לסרטוני הסברה בתלת מימד

דמות תלת מימד בהתאמה אישית

פני הגוף מתבטאים כאורך ורוחב הריבוע, שהם בהגדרה שווים. פני הקוביה הם פני שטח המתאים לאורכו או לרוחבו, כפול 6 אם כל ששת הפנים שווים, ולכל פנים שווה אם אין פנים. מכיוון שכל הפנים בקוביה מרובעים, עלינו לבצע מדידה אחת בלבד. בצורה שטוחה, זהו כמות הרווח בין קצוות שתי הפנים או המרחק בין שתי נקודות בקוביה.

הפקת סרטוני תלת מימד בהתאמה אישית זה מוצר הכי יעיל בשנת 2021

 

דף זה לחישוב השטח מסביר כיצד לחשב את השטח של צורה דו ממדית

ליצור דמות תלת מימדית בהתאמה אישית – אתה הפרזנטור שלך העסק שלך .

אך עלינו להבין את היסודות כדי לחשב את פני השטח של צורות תלת מימד. למרות שיש מספר אינסופי של שיטות אפשריות, אנו יכולים לכלול קואורדינטות גליליות וקואורדינטות כדוריות כדי לתאר את מיקום הנקודות במרחב תלת מימדי. מחקר זה יוביל אותנו לכמה שיטות שונות לחישוב שטחי השטח של עצמים דו-ממדיים, ונבחן את כל אחד מהם מקרוב יותר כדי לשפר את הבנתנו את פני השטח של אובייקטים תלת-ממדיים.

על התלמידים לצייר תחילה דמות תלת מימדית, ספציפית קובייה, ולהכיר בכך שהפנים מורכבים מריבועים. עליכם לדעת שהוא זווית ימינה, כלומר ריבוע, אך לא מלבן או עיגול.

לאחר מכן

כפי שמוצג בדוגמה למטה, דמיין את המטוס חותך את הדמות ושקול דמות תלת מימדית אחרת כמו גליל. החיתוך בין מישורי הדמויות התלת-ממדיות נקרא חתך וזהה לחתך – צומת מרובע, מלבן או עיגול, אך לא של משולש או עיגול. תאר לעצמך שהקו "L" חוצה את המישור הניצב (שמוצג למעלה), ודמיין בהמשך מישור החותך את הדמות הזו. בגיאומטריה תלת מימדית יש שוב קו שמוביל דרך קו מסוים במרחק קבוע, כלומר זווית ישרה בין שני מישורים.

המנסרה המלבנית נקראת גם מנסרה מלבנית

כאשר כל צד של הצורה המלבנית. לצורה תלת ממדית זו אין קודקוד בסיס, אלא שני משטחים מקבילים מקבילים שהם בסיסים. צדי פריזמה זהים לבסיסים של כל צורה תלת מימדית אחרת, כגון משולש, עיגול או עיגול. כל צד של פריזמה זו הוא bebe ומהווה בסיס לכל קוביה או קוביה דו צדדית שצורתם מרובעת, מלבן או משולש.

האורך, הרוחב, הגובה, העומק והעובי הם התלת מימד של כל צורה תלת מימדית. הצורות הבסיסיות השונות מוטמעות בתלת מימד עם מידות שונות כגון אורך (רוחב), גובה (גובה), עומק (עובי) ורוחב (עומק).

למרחב תלת מימדי יש תכונות טופולוגיות המבדילות אותו ממרחבים עם ממדים ומספרים אחרים

מישור ההיפר של חלל תלת מימדי הוא אובייקט בעל שלושה ממדים: אורך, רוחב, גובה, עומק ועובי. בצורות תלת ממדיות אנו יודעים שכל אובייקט הוא תלת מימדי אם ורק אם אנו מגדירים אורך (רוחב) וגובה (עומק).

כדור הוא דמות תלת מימדית, קבועה, שצורתה עגולה לחלוטין, והנקודה על פני השטח שלה היא נקודה שווה מרחק (הנקראת מרכז). מעין כדור נוצר ממשטח תלת מימדי, המורכב מ -3 כדורים, כל אחד עם 4 כדורים.

חרוט

הוא אובייקט תלת מימדי, או גוף, שיש לו בסיס מעגלי וקודקודים בודדים. זהו העקומה של משטח מעוקל שעובר מנקודה אחת לנקודה אחרת, וזה גוף שבסיסו מרובע ומשטחי הצד שלו הם משולשים בעלי קודקוד משותף. חרוט הוא אובייקט תלת מימדי (או מוצק) שיש בו בסיסים מעגליים וקודקודים בודדים.

מנסרה

היא מנסרה משולשת המורכבת משני משטחים העוברים במקביל למישור המצולע, אחד מהם מייצג את שני הקצוות המקבילים של כל משטח כמשולשים ואת המשטחים האחרים כמקביליות. מנסרה המורכבת משלושה פרצופים רוחביים, שניים מהם מקבילים וצידיהם מלבנים, מכונה פריזמה.

הפירמידה הנפוצה ביותר

היא הפירמידה המרובעת, בעלת תוכנית קומה מרובעת וארבעה משטחים משולשים. יש לו פרצופים, אחד מהם פרצופים מרובעים וארבעת הפנים המשולשים האחרים. לפירמידות המרובעות שתי פנים ושלוש פנים, ואילו לפירמידה המשולשת יש ארבע ושתי פנים בהתאמה.

זו צורה תלת מימדית שיש לה פנים ודומה למשולש שיש לו קודקודים משותפים ומשטח בבסיס

זהו גוף שטוח וישר בבסיסו כמו דמות, אך בצדדים ובפנים הוא מייצג את פני השטח של פירמידה. זוהי פירמידה נוספת הדומה לגוף אחר, שבסיסו במלבן וצידיו משולשים, שניהם בעלי קודקוד משותף.