הקצעת שורשים האם זה כואב?

הקדמה: למה אתה צריך הקצעת שורשים

הקצעת שורשים היא הליך חיוני שצריך לעשות לחולים הסובלים ממחלת חניכיים. זה מסיר את הרובד והאבנית ממשטח השורש של השיניים. הקצעת שורשים יכולה להתבצע גם למטופלים עם נסיגת חניכיים, שורשים או כיסים חשופים, וכאלה שעברו עבודות שיניים קודמות כמו סתימות או כתרים.

הקצעת שורשים היא הליך שמסיר רובד ואבנית מהשיניים. זה ידוע גם בשם ניקוי עמוק או אבנית.

הליך זה יכול להיות כואב מכיוון שהוא כולל גירוד של משטחי שיניים כדי להסיר רובד ואבנית.

חשוב לבצע את ההליך הזה על ידי רופא שיניים כל שישה חודשים כדי למנוע מחלות חניכיים, רגישות בשיניים ושיניים לבנות יותר.

הקדמה: מהו הקצעת שורש ומדוע אני צריך לעשות זאת?

הקצעת שורשים היא הליך דנטלי המנקה את משטחי השורשים של השיניים. הקצעת שורשים מסירה רובד, חיידקים ואבנית ממשטחי השורשים.

הקצעת שורשים אינה הליך פולשני. זה לא דורש הרדמה וזה לא כואב.

הקצעת שורשים היא הליך דנטלי. זוהי טכניקת ניקוי המסירה רובד ואבנית מהשיניים, מה שעלול להוביל למחלות חניכיים.

לאנשים עם מחלת חניכיים חשוב לנקות את השיניים באופן יסודי. הקצעת שורשים יכולה לעזור להפחית את הסיכוי שזה יקרה על ידי הסרת רובד ואבנית מהשיניים.

במאמר זה נדון מהי הקצעת שורשים, מדוע היא חשובה וכיצד ניתן לבצע אותה בבית או ברופא השיניים.

המילה "שורש" מתייחסת לשורשי השן שלך – היכן שהם מעוגנים בעצם הלסת שלך. הצטברות רובד ואבנית לאורך שורשים אלו עלולים לגרום למחלות חניכיים ולעששת אם לא מסירים אותם באופן קבוע עם הקצעת שורשים או שיטות אחרות של היגיינת שיניים כמו צחצוח או שימוש בחוט דנטלי.

האם אוכל לקחת את הילד שלי לרופא שיניים להקצעת שורש?

הקצעת שורשים היא הליך שעושים רופאי שיניים לניקוי שורשי השיניים והסרת רובד. זה ידוע גם בשם "הקצעת שורשים ופירוק". הליך זה אינו כואב, אך הוא עשוי להיות לא נוח עבור אנשים מסוימים.

הקצעת שורשים אינה כואבת לרוב האנשים, אך היא עשויה להיות לא נוחה עבור חלקם. ניתן לטפל באי הנוחות באמצעות תרופות או שתייה מרובה של מים לפני כן.

הקצעת שורשים היא הליך שיניים שיכול להיעשות על ידי רופא שיניים או שיננית. זה נעשה בדרך כלל כדי להסיר רובד ממשטחי השורשים על מנת למנוע עששת. זה יכול להיעשות בכל גיל, אבל חשוב במיוחד לבצע את ההליך הזה כאשר לילדך יש שיני חלב מכיוון שיש סיכוי גבוה יותר לחטוף חורים משיניים בוגרות.

כן, אתה יכול לקחת את ילדך לרופא השיניים להקצעת שורשים. רופא שיניים יבצע את ההליך ואתה תצטרך לקבוע איתו תור. ייתכן שתרצה גם לשאול אם ילדך זקוק לרופא שיניים לתכנון שורש מכיוון שחלק מהאנשים לא חושבים שילדים זקוקים לרופא שיניים עד שהם גדולים יותר והשיניים שלהם נוטות יותר לחורים.