לימודי שוק ההון

מבוא

לימודי שוק ההון הם חקר השווקים השונים הכרוכים בקנייה ומכירה של נכסים.

המטרה העיקרית של לימודי שוק ההון היא לגלות מה מניע את המחירים של נכסים שונים. הם גם מנסים לענות על שאלות כמו:

– מה קובע אם נכס יהיה השקעה טובה?

– אילו נכסים כדאי לקנות או למכור?

– מה יקרה למחירי הנכסים בעתיד?

שוק ההון הוא מונח רחב המתייחס לשווקים הפיננסיים ולמוסדות השונים המהווים את המצטבר של כל המסחר במניות, אגרות חוב, מטבעות, סחורות, נגזרים ומכשירים אחרים. במילים אחרות, זה מקום שבו קונים ומוכרים מתאחדים כדי לסחור בניירות ערך.

שוקי ההון הם חלק חשוב מהכלכלה העולמית. הם אחד משלושת המגזרים העיקריים של המערכת הפיננסית של המדינה (האחרים הם בנקאות וביטוח). ניתן לראות את שוקי ההון גם כצומת בין כלכלה לסוציולוגיה מכיוון שהם מאפשרים לאנשים מכל תחומי החיים להשתתף בפעילות כלכלית.

סעיף זה ידון מדוע עליך להשתמש בניתוח טכני להשקעה.

מבוא

שוקי הון הם השווקים הפיננסיים שבהם נסחר ההון של החברה. שווקים אלה כוללים ניירות ערך כגון מניות, אג"ח וניירות ערך אחרים.

ישנם שלושה סוגים של מוסדות בשוק ההון:

1. שווקים ראשוניים- מוסדות אלו מספקים מכירה ראשונית של ניירות ערך חדשים או קיימים למשקיעים. זה כולל הנפקות והנפקות משניות.

2. שווקים משניים- מוסדות אלו קונים ומוכרים ניירות ערך קיימים וכן מספקים נזילות למשקיעים בעלי אחזקות ארוכות טווח בנייר ערך מסוים או בתיק ניירות ערך מסוים.

3. שווקים מתווכים- מוסדות אלה מספקים שירותים הן לשווקים הראשוניים והן לשווקים המשניים על ידי התפקדות כברוקרים, סוחרים, חתמים או סוכנים עבור גופים אלה ברכישה או מכירה של ניירות ערך.

שוק ההון הוא השוק הפיננסי בו קונים ונמכרים ניירות ערך כמו מניות, אג"ח ומניות. שוק ההון כולל גם את שוק ההון וגם את שוק החוב.

המונח "שווקי הון" עשוי להתייחס גם למערכת הגלובלית של מוסדות פיננסיים המקלים על סחר בניירות ערך. מערכת זו מורכבת מיותר מ-50 מדינות ויש לה מחזור שנתי משותף של 1.3 טריליון דולר, עם למעלה מ-1 טריליון דולר בשווקים המתעוררים בלבד.

תפקיד המוסדות בשוק והשפעתו על אסטרטגיות המסחר שלך

חלק זה יספק סקירה כללית של תפקיד המוסדות בשוק, וההשפעה שיש להם על הסוחרים.

תפקיד המוסדות בשוק הוא לספק איזון בין קונים למוכרים. נוכחותם מסייעת לייצב מחירים, שלעתים קרובות הם תנודתיים עקב רמות גבוהות של ספקולציות. מוסדות מספקים גם נזילות לסוחרים מכיוון שהם מסוגלים לקנות ולמכור כמויות גדולות של מניות בכל זמן נתון, מה שמפחית את התנודתיות.

שוק ההון הוא מקום שבו מוסדות ואנשים פרטיים סוחרים זה עם זה.

מוסדות הם בדרך כלל חברות גדולות שיש להן כמויות גדולות של הון להשקיע. ניתן לראות בהם את עמוד השדרה של השווקים הפיננסיים מכיוון שהם מספקים נזילות ויציבות לשוק.

ברוקרים מקוונים הופכים פופולריים מכיוון שהם מציעים שירותים טובים יותר, תמחור תחרותי יותר ומהירויות ביצוע מהירות יותר מאשר עמיתיהם הלא מקוונים. עם זאת, חלק מהמשקיעים עדיין מעדיפים ברוקרים לא מקוונים בגלל המגע האישי שלהם ורמת שירות לקוחות גבוהה יותר.

דרישות מרווח המס נקבעות על ידי ממשלות על מנת למנוע ממשקיעים ללוות כספים למטרות ספקולציות.

שיקולים עיקריים לאסטרטגיות מסחר מוצלחות שכדאי לדעת עליהם

בשוק ההון אנו מוצאים שני סוגי סוחרים: הסוחר לטווח ארוך והסוחר לטווח הקצר. הסוחר לטווח ארוך הוא אדם שקונה נכס במחיר נמוך ומוכר אותו במחיר גבוה. מצד שני, הסוחר לטווח קצר הוא מישהו שקונה נכס במחיר גבוה ומוכר אותו במחיר נמוך יותר.

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים סוחרים, אז בואו נראה כמה מהן:

1) מסחר למטרות רווח: ניתן לעשות זאת על ידי קניית נכס בפחות מערכו האמיתי ומכירתו כאשר ערכו האמיתי גבוה יותר. לדוגמה, קניית מניות של אפל כשהן במחיר נמוך ואז מכירת אותן כשהן במחיר מופקע.

2) מסחר להגנה על סיכונים: ניתן לעשות זאת על ידי קניית נכס שיורד בערכו אם יהיה אירוע שלילי כלשהו (כגון אינפלציה) שיקרה בעתיד או על ידי מכירת נכס שיגדל