מהו ריקוד ואלס?

ריקודים סלוניים בהחלט מגלמים את הצמיחה החברתית בארה"ב במשך עשרות שנים, והוואלס אינו יוצא מן הכלל. תוכנית הטלוויזיה Strictly Come Dancing, שעוררה את תחייתו של סגנון הריקוד הקלאסי והמתוחכם המזוהה עם מופעי אולמות אירועים ומסיבות, היא אחד הריקודים האיקוניים ביותר שלנו.

מספר ריקודים כפריים פופולריים מבוצעים למוזיקת וולס

כמו הדוכס מקנט וולס, על שם אביה של המלכה ויקטוריה וידוע בתור הריקוד החביב על ג'יין אוסטין. בנטינק וחבריו היו יכולים להשתמש במנגינות וואלס כאלה ואחרות לריקוד הוואלס המוקדם. קאנטרי דאנס "ולחנים של וואלס נמצאים באוספים שנתיים שונים של המוזיאון הלאומי למוזיקה כפרית בוושינגטון הבירה.

סגנון זה רוקד בקצב מעט איטי יותר מוואלס הווינאי וכולל מספר סגנונות מוזיקליים שונים כגון כמו קאנטרי

ג'אז, בלוז, מוזיקת קאנטרי, מוזיקת קאנטרי ומערבון. שלא כמו צורות אחרות של ואלס, הקצב של הוואלס הווינאי הוא כמעט מאתיים פעימות לדקה. הוואלס המערבי רוקד איטי ממנו, אך מאפשר חופש רב יותר תנועה.

לוואלס הווינאי יש קצב מהיר הרבה יותר

שמאפשר לרקדנים לנוע ולהסתובב מהר יותר על הרצפה. שני סגנונות הריקוד, הטנגו והוואלס, נהדרים לשחק עם תלמידי משחק הריקוד. טנגו הוא סגנון ריקוד מהיר הרבה יותר מאשר הוואלס, לפיו שני השותפים יכולים להגביר את הקצב באופן משמעותי עם מוסיקה עם קצב גבוה יותר.

עבור מי שאין לו שום ידע במוזיקה או ריקודים סלוניים

מדריך זה מציג איפה אתה יכול לקחת ריקוד פחות אותנו בוינה. אם אתה רוצה לרקוד ואלס בחתונה שלך או סתם רוצה לאמן וואלס חדש, כדאי שתאזין לכמה מהשירים הרומנטיים והפופולאריים עבור הוואלס.

וולס

הוא ריקוד סלוניים מודרני והופיע לראשונה באנגליה בתחילת המאה ה -19. בשנת 1963 הוואלס הווינאי נכלל בתוכנית המחול העולמית, המהווה בסיס לבתי הספר למחול באירופה. מאז הוא הפך לרקדן אולמות האירועים הפופולרי ביותר באירופה ובעולם, אך גם במדינות רבות אחרות.

מקצב הוואלס הוא זה שמאפשר לשני אנשים ללמוד את רוב הריקודים האחרים יחד. ניתן לשמוע אותה ביצירה "וולס" ומשמשת במגוון סגנונות ריקוד אחרים, כמו פוקסטנטינו, שרקדני אולמות אירועים לומדים ורוקדים יחד.

הקטגוריה האמריקאית של ריקוד רך, הכוללת גם foxtrot, ואלס וינאי וטנגו, היא DanceSport. המוזיקה של פוקסטרופ מנוגנת על ידי רוב תזמורות הריקודים הסלוניים והיא הריקוד הכי קל ללמוד בסגנון אמריקאי.

רקדנים מתקדמים רוקדים וינאי

בעוד שהסגנון האמריקאי מיועד למי שרוצה לוולס בסגנון מסורתי יותר, כמו אולם אירועים מסורתי. מנקודת מבט חברתית, הסגנון האמריקאי – הסטייל וולס הוא הפופולרי והאופציונלי יותר – הוא מסוגנן ורוקד חברתית. רקדנים בינלאומיים מתנהגים כמו סמבה, פסו דובל, ואילו לאמריקאים יש בולרו, רומבה איטית וממבו, ובשתי הקטגוריות יש ריקודי צ'ה צ'ה, רומבה ונדנדה. וולס משמשים באליפויות עולם, באליפויות עולם ובתחרויות בינלאומיות אחרות כדי להתחרות ולרקוד.

לריקוד הקצב האמריקני, שהוא צ'ה-צ'ה, יש מגוון גדול של דוגמאות, והוואלס הקלאסי, כמו גם הטנגו, מתחננים.

הוואלס

ריקוד אולמות אירועים בסגנון אמריקאי, ניתן לרקוד בתנוחות פתוחות או סגורות, כשהרקדנים חופשיים זה מזה. הוואלס Z, סגנון הריקוד האמריקאי, ורוב ריקודי הקונטרה של הערב, כולל ה Contra Waltz ו- Freeform Waltz, משתמשים במיקומים פתוחים וסגורים ומשלבים מגוון דפוסים ומגוון של אופני תנועה שונים. מלבד הוואלס והצ'ה צ'ה המסורתיים, ניתן לרקוד אותו גם במצב פתוח או סגור, כך שהריקוד פתוח לכל הרקדנים והרקדנים חופשיים ומופרדים זה מזה.

הצעדים הבסיסיים של ריקוד הוואלס נקראים מדרגות אגרוף ונרקדים במיקומים שונים, כמו עמדה פתוחה, סגורה, פתוחה וסגורה.

התנועות המתבצעות בדמות הפתוחה של הוואלס האמריקאי מסונכרנות סיבובים מצד לצד והן זהות לאלה המבוצעות בדמות סגורה

כמו אולם הנשפים, או בדמות פתוחה. התנועות, שנעשו ומחוצה לריקודים פתוחים כמו גם בדמויות פתוחות וסגורות, דומות לדפנות המסונכרנות – מסיבובי צד של מדרגת תיבה או מדרגות התיבה.

בוואלס

לנדלר מאופיין ברקדנים מקפצים, רוקדים ומסובבים הדומים לתנועה של הריקוד כלפי מעלה ומטה. קצב הוואלס מאט ויוצר מקצב, הדומה לקצב של ריקוד סלוניים, כמו ריקוד בדמות סגורה או דמות פתוחה. ישנם שני סוגים של תנועות זורמות, נגד כיוון השעון ונגד כיוון השעון, שרוקדות נגד כיוון השעון על רחבת הריקודים.