מה יש לעשות בטביליסי?

מבצר עתיק זה המשקיף על העיר העתיקה הוא אחד המקומות הטובים ביותר בטביליסי, עם נוף מרהיב של העיר. מבצר נריקלה נבנה במאה ה-4 ומהווה עדות להיסטוריה בת מאות השנים של טביליסי, וזה גם מקום טוב לתיירים לטייל בו. טביליסי פירושו "מקום חם", והיא נקראת כך מכיוון שהעיר כולה בנויה סביב המים החמים הללו.

חדרי האמבטיה הם כיום בנייני לבנים ישנים בצבעים שונים

לרוב עם כיפות גדולות. המרחצאות, הממוקמים באבנוטובאני, ליד העיר העתיקה, נבנו על ידי מלכים עתיקים כדי לנצל את המעיינות החמים הגופרתיים הטבעיים. מרחצאות הגופרית, הממוקמים בתחילת העיר העתיקה של טביליסי, או אבנוטובאני, הם אתר היסטורי בבירה הגיאורגית הפתוח כל השנה ומרגיע במיוחד בחורף.

מרחצאות הגופרית המסורתיים של טביליסי ממוקמים באזור Abanotubani של העיר העתיקה וקשה למצוא אותם עם כיפות הלבנים שלהם ועננים מסריחים של אדי גופרית

מכל המקומות הנהדרים לבקר בהם, יש כמה שמתאימים לצילומי האינסטה שלכם, במיוחד בטביליסי הישנה: חדרי אמבטיה, גן בוטני, חממות צבעוניות, חצרות איטלקיות ועוד. בעיר העתיקה תמצאו לא רק כנסיות בנות מאות שנים, מבצרים או פינות חמד, אלא גם מבנים מרשימים בסגנון ארט נובו או ברוטליסטי, אוכל וקפה נהדרים וכמה מקומות נפלאים ויוצאי דופן. העיר העתיקה של טביליסי היא אכן אחד המקומות הטובים ביותר לביקור בטביליסי, אז אני מציע לך להתחיל את ההיכרות שלך עם טביליסי כאן.

אתה יכול בקלות לטייל במרכז ההיסטורי ולהירגע ליד הנהר או אחד מבתי הקפה המיוחדים הרבים ליום נעים

בהסתובבות בעיר תמצאו כנסיות אורתודוקסיות רבות, מבנים עתיקים עם מרפסות יפות, פסלים ומכוניות עתיקות. חובבי בטון, ברוטליזם וארכיטקטורה מתקופת ברית המועצות יגלו שלעיר יש הרבה דברים לאהוב, כולל פסיפסים ותבליטים מרשימים, ארכיטקטורה עירונית מפוארת ושכונות קומוניסטיות, כמו גם דברים כמו אנדרטת הבטון הגיאורגית כרוניקה. מרחק מה ממרכז העיר, אבל שווה להסתובב בגודל הבניין וליהנות מנוף העיר.

כאשר אתם עומדים על ראש מבצר נריקלה או אמא ג'ורג'יה

תוכלו להשקיף על הגן הבוטני של טביליסי (מול העיר העתיקה). אם אתם רוצים להתרחק מההמולה של חיי העיר, ביקור בגן הבוטני הוא אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בטביליסי. הגן הבוטני של טביליסי הוא גן בן מאה שנה הממוקם בלב המרכז ההיסטורי של העיר. זהו אחד הגנים הבוטניים העתיקים ביותר בברית המועצות לשעבר. הוא הוכרז רשמית כגן בוטני בשנת 1845 (לשעבר חלק מהגן המלכותי), וכעת הגן הבוטני הלאומי של ג'ורג'יה משתרע על שטח של יותר מ-100 דונם.

האזור העתיק ביותר של הבירה מציע מגוון אטרקציות שכדאי לחקור

כמו מבצר נריקלה, גשר מטצ'י, אמא של גאורגיה, גנים בוטניים, מבני מגורים עתיקים ועוד. תוכלו ליהנות מסיור מודרך ב-Cultural Tours, סיור של 9 ימים בקבוצה קטנה בג'ורג'יה, בהובלת המקורבים המקומיים שלנו. בטיול יום מטביליסי, תוכלו לבקר גם במערת פרומתאוס, בקתדרלת בגראטי מהמאה ה-11 ובמנזר גראטי. בסיור זה של טביליסי, תוכל לחקור את הפלאים הארכיטקטוניים ואת ציוני הדרך המפורסמים של הרובע ההיסטורי, כגון מבצר נריקלה, קתדרלת אנצ'יס האטי, גשר השלום, קתדרלת סיוני וכיכר החירות.

אם אתה רוצה לדעת יותר על המקום הזה

סיור ההליכה של חצי יום באטרקציות המרכזיות של טביליסי הוא חובה לכל מי שמחפש לראות את הטוב ביותר שיש לטביליסי והעיר העתיקה שלה להציע. למרות שבאופן מסורתי טביליסי אינה יעד פופולרי, יש לה הרבה מה להציע לחובבי תרבות. זהו שילוב אקלקטי המשלב מאות שנים של היסטוריה עם אווירה מודרנית כדי להפוך את בירת ג'ורג'יה לייחודית.

ג'ורג'יה

היא אחד מאזורי ייצור היין העתיקים ביותר בעולם והגיאורגים אוהבים לשלב את היין הטעים שלהם עם אוכל נהדר. החלקים החדשים של טביליסי נראים כמו משהו מתוך חלום עתידני והם מקום מצוין להתחיל לחקור את העיר. טביליסי היא עיר נהדרת להליכה, ולכן רבים מהדברים האהובים עלי לעשות סובבים סביב הליכה.

עומד על פסגת הר מטאצמינדה בפאתי טביליסי

צופה מטה אל העיר העתיקה המרשימה היושבת על גדות נהר הקורה הירקרק-כחול היפהפה, בעודכם צופים בשקיעה מעל הנופים המדהימים של גאורגיה. , תבינו מה עושה אותה 1. העיר כל כך מיוחדת. מבטכם יתמקד ביפי העיר, כמו גשר השלום המודרני שחוצה את הקורה, או אולי קתדרלת השילוש הקדוש הנידחת של טביליסי, שנראה כאילו היא נמתחת לעבר השמים מהמקום בו היא מתנשאת, גבוה מעל הארכיטקטורה שמסביב של העיר. הדרך הטובה ביותר לחוות את המרכז ההיסטורי היא לשוטט ללא מטרה.

אם אתה רוצה לשקוע בהיסטוריה של גאורגיה

ביקור במוזיאון הלאומי של גאורגיה הוא אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בטביליסי. במאמר זה אשתף אתכם ב-30 הדברים האהובים עלי לעשות בטביליסי, ג'ורג'יה, כולל פעילויות בחינם, סודות מקומיים ואבני חן נסתרות. קודם כל, יש כל כך הרבה דברים לעשות בטביליסי – החל מנסיעה ברכבל (או פעמיים) ועד להתפעלות מהעיר העתיקה המקסימה והאותנטית באמת, ועד האוכל הכי נוח בעולם – אני רציני.

קל מאוד לבקר בטביליסי הודות למוניות נוחות וזולות (רק 5 GEL במרכז העיר

מרכז העיר והעיר העתיקה), מערכת מטרו מצוינת והולכי רגל נעימים המחברים בין רוב האטרקציות התיירותיות של טביליסי. אם אתה רוצה לחקור את המראות העיקריים והטובים ביותר של טביליסי, המיקום נהדר.

מלון Lover Narikala ממוקם ברובע העיר העתיקה

כמה צעדים מהגן הבוטני של טביליסי, מבצר נריקלה וכיכר החירות. למרות שהכנסייה עצמה מעניינת, הסיבה העיקרית לבקר במקום הזה היא הנוף היפהפה של טביליסי העתיקה, מבצר נריקלה ומחוצה לה הוא אחד מהנופים הטובים ביותר שתוכלו למצוא בטביליסי.

הכנסייה המרשימה ביותר שתוכלו לבקר בה

היא קתדרלת סיוני מהמאה ה-6 בטביליסי (עד 2004 היא הייתה מקום המגורים הראשי של הבישופים הקתולים של כל הגאורגים), אך כנסיות נוספות שכדאי לראות בעיר העתיקה הן כנסיית Jvaris Mama . כנסיית בית לחם התחתית וקתדרלת סנט ג'ורג' בארמניה. יש כמה כנסיות אורתודוקסיות בטביליסי ששווה לבקר בהן-שתיים מהאהובות עלי הן כנסיית בית לחם בעיר העתיקה, שיש בה חצר של חתולים עם נופים יפים של העיר, וקתדרלת השילוש הקדוש, הגדולה ביותר אחת מהכנסיות היא אורתודוקסית. . ניתן לראות כנסיות בכל רחבי העולם מכל רחבי טביליסי. קתדרלת השילוש הקדוש של סמבה, הידועה גם כקתדרלת השילוש הקדוש בטביליסי, היא הקתדרלה הנוצרית האורתודוקסית הגיאורגית הראשית (80% מהאוכלוסייה) והמתויירת ביותר בטביליסי אחת מאתרי התיירות.