תותבות שיניים או השתלות שיניים

השתלות שיניים 101: עובדות שכדאי לדעת על ההליך

שיניים תותבות הן לרוב האפשרות הטובה ביותר עבור אנשים שאיבדו שיניים. עם זאת, השתלות שיניים הן פתרון טוב יותר למי שרוצה לשמור על השיניים הטבעיות.

שתל דנטלי הוא עמוד טיטניום קטן המונח בניתוח לתוך עצם הלסת על ידי רופא שיניים. לאחר מכן העמוד יחובר לשן מלאכותית או שן חלופית העשויה מחרסינה, מתכת או חומר אחר.

היתרונות של השתלות שיניים כוללים:

– הם מספקים את אותה תחושה כמו שיניים טבעיות
כדי לבדוק עוד פרטים נוספים בתחום של תותבות שיניים או השתלות שיניים נא לגלוש לאתר totavotlior.co.il

– הם לא מחליקים כמו שיניים תותבות והם נשארים במקומם

– הם יכולים לשפר את יכולות הלעיסה והדיבור

הקדמה: למה אני צריך השתלת שיניים או שיניים תותבות?

שיניים תותבות משמשות כפתרון זמני להחלפת שיניים חסרות ובדרך כלל עשויות מאקריליק או פלסטיק. שיניים תותבות עלולות להיות לא נוחות ולהקשות על דיבור או אכילה, וזו הסיבה שמרכיבי שיניים תותבות יבחרו לעתים קרובות בשתלים דנטליים.

שתלים דנטליים הם תחליפים קבועים לשיניים חסרות שניתן להכניס לפה, בעוד שתותבות הן מכשירים נשלפים שיש להוציא בסוף היום.

ישנם שני סוגים עיקריים של שתלים דנטליים: שתל מסורתי ותותבת הנתמכת בשתל.

שתלים מסורתיים מצריכים הליך כירורגי להנחת השתל בפה, אך תותבות הנתמכות בשתל אינן מצריכות כל ניתוח מכיוון שהן יושבות על גבי החניכיים ומשתמשות בשיניים טבעיות כעוגנים.

ההבדל היחיד בין מסורתי לנתמך בשתל

ממה עשויים שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים הממוקמים בניתוח לתוך עצם הלסת. לאחר מכן, השתל הדנטלי מצופה בחומר שיאפשר לו להתמזג עם העצם לאורך זמן.

השתל הדנטלי עשוי מתכת, טיטניום או חומר קרמי. חלק מהשתלים מכילים חומרים מתכת וקרמיקה על מנת לספק חוזק ועמידות בעוד שאחרים משתמשים בכל המתכת או בכל החומרים הקרמיים.

שיניים תותבות הן מכשירים נשלפים המכסים את השיניים והחניכיים, בעוד שתלים דנטליים הם מתקנים קבועים המחליפים שיניים חסרות.

שתלים דנטליים מורכבים מטיטניום, שהיא מתכת חזקה, תואמת ביולוגית ובעלת נקודת התכה גבוהה. טיטניום גם עמיד בפני קורוזיה.

עיצוב היציבות של השתל תלוי בסוג העצם שאליה הוא יושתל. לדוגמה, אם השתל יוצב בחיך קשה, יהיה צורך למקם אותו במצב זקוף כדי שיוכל להחזיק את העצם בחוזקה.

מה העלות של הליך השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא דרך להחליף שיניים חסרות הדורשות ניתוח והשתלת עמוד מתכת לתוך עצם הלסת. עלות השתלת שיניים משתנה בהתאם לסוג השתל, מיקום וגורמים נוספים.

המחיר הכולל עבור השתלות שיניים יכול לנוע בין $3,000 ל-$5,000 או יותר. העלות תהיה תלויה באיזה סוג שתל אתה צריך (שתל שן בודדת או שן מרובת), אם אתה צריך השתלת עצם או לא, והיכן אתה גר (העלויות עשויות להשתנות לפי אזור).

המחיר נקבע לפי:

-סוג השתל: שן בודדת לעומת שתלים מרובים

-השתלת עצם: השתלת עצם נעשית כאשר אין מספיק עצם כדי שהשתל יצליח

-מקום

כמה בטוחות שיניים תותבות וכמה זמן הן מחזיקות מעמד?

שיניים תותבות הן מכשיר דנטלי נפוץ ופופולרי. הם קיימים כבר זמן רב ועברו שינויים רבים בעשורים האחרונים. הם נועדו להחליף שיניים חסרות, לתמוך בשיניים שכנות וליצור מראה טבעי. שיניים תותבות יכולות להיות עשויות אקריליק, מתכת או פלסטיק. שיניים תותבות אקריליות הן פחות יקרות מתותבות מתכתיות אך עשויות שלא להחזיק מעמד זמן רב.

בעוד שתותבות מציעות יתרונות רבים, הן מגיעות עם כמה חסרונות כמו שחיקה של עצם הלסת או רקמת החניכיים לאורך זמן. שיניים תותבות יכולות גם להקשות על אכילת מזונות מסוימים כמו גלידה או ירקות פריכים מכיוון שהם נעים בפה בזמן לעיסה ודיבור.

שתלים דנטליים הם אפשרות נוספת להחלפת שיניים חסרות, שהיא יקרה יותר מאשר שיניים תותבות אך מגיעה עם יותר יתרונות