כל הציוד הנדרש לרכיבת אופניים בטוחה

אורות הם מאפיין בטיחות חשוב אם אתה נוהג בלילה או נוסע למרחקים ארוכים שיכולים להימשך זמן רב מהצפוי, תלוי באיזה סגנון אתה רוכב, יום, לילה, כביש או שטח. ישנם סוגים רבים של פנסים ותאורה כדי לעזור להגביר את בטיחות הרכיבה שלך וניתן לחבר אותם לאופניים עצמם או לגוף שלך. רבים משתמשים בפנסים הגדולים ביותר שאפשר, בתוספת הפנסים האחוריים המהבהבים האופייניים המזהים את האופניים בכביש חשוך או נסיעה שחולקים עם כלי רכב נוספים.  

הציוד החשוב ביותר לרכיבה

הפריטים שאתה צריך בזמן רכיבה בטיחותית ללא דאגות הם פנסי אופניים איכותיים מקדימה ופנס מהבהב בחלקו האחורי, חליפת רכיבה איכותית אם אתם רוכבים באזורי שטח, שדות או ביער, כדאי שתהיו עם כל המיגון הדרוש כדי לחזור הביתה ללא פגע. מעבר לזה, חשוב שיהיה לכם ערכת פנצ'ר זמינה עם כל האביזרים הדרושים לתפעול שטח בעת הצורך.

תחום הציוד הוא אינסופי, יש חברות ומותגים שמייצרות כל שנה קולקצייה חדשה, טכנולוגית יותר ובטיחותית יותר כמעט בכל תחום. אתה לא צריך מחסן מלא בציוד רכיבה וכלים, אבל אם אתה צריך עצות, טיפים מקצועיים לגבי ציוד וחלקי חילוף מומלץ לפנות לחנות אופניים ידידותית בקרבת מקום, זה יעשה לכם את החיים קלים. מומלץ גם לקחת איתך לרכיבה שרשראות וגלגלי שיניים כדי לשפר את איכות הרכיבה ולתת מענה לבעיות שיצוצו בהפתעה באמצע הרכיבה.

שימו לב לבטיחות, בגדים רופפים עלולים להסתבך בשרשרת האופניים או גלגלי השיניים. קח תיק גב עמיד למים לאחסון וודא שיש לך ציוד מגן, כפפות ונעלי רכיבה.

אם אתם יוצאים לטיול משפחתי בקשו מילדכם לחבוש קסדה בכל פעם שהוא רוכב על אופניים, ללא יוצא מן הכלל. למדו את ילדכם על כללי הדרך כדי לשמור על בטיחותו בזמן נסיעה ברחוב או בשטח.

קבוצת רכיבה מקצועית

אם הילד שלכם כבר בגיל הנעורים ואתם רוצים לסגל לו הרגלים ספורטיבים, תזונה וחיים בריאים, אופניים הם האופציה המושלמת.
כדאי ללמד ילדים מיומנויות נהיגה נכונה והכרות מעמיקה עם חוקי הכביש, בעיקר אם אינו נהג רכב עדין. אנו ממליצים בחום לרוכבי אופניים מכל רמות המיומנות לקנות אופניים מקצועיים ואת ציוד המעטפת הנדרש לכך. בעיקר בדור של הילדים היום, יותר ממולץ להוציא אותם מהבית ולנתק אותם מהמסכים ומהשגרה הטכנלוגית, לתפוס אופניים ופשוט לצאת לטבע או לרכיבת כביש מהנה עם חברים נוספים.
אם הצטרפתם לקבוצת רכיבה מקצועית שנפגשת בסופי השבוע, כדאי שתבואי מוכנים עם כל הציוד הנדרש ועדיף שיהיה כמה שיותר מקצועי וישמור עליכם בצורה המקסימלית.
הפניה לחנות תיקונים עשויה להיות הדרך הטובה ביותר לקנות ארגז כלים, מכיוון שהוא ייתן לך את כל מה שאתה צריך כדי לשמור על האופניים שלך במצב טוב וגם לטפל בתקלות תוך כדי הרכיבה ובכך לשמור על רכיבה רצופה ומענה לכל בעיה שתצוץ.

אופני כביש או אופני שטח/הרים

אם אתם מחפשים ציוד רכיבה של אופניים וציוד בטיחות, כדאי שתתאימו את הציוד לפי סגנון הרכיבה. מעבר למזג אוויר, חשוב להבין שציוד לרכיבת שטח מעט שונה מכביש. סוג האופניים שונה לחלוטין אשר בכביש מדובר באופניים דקות, קלילות ובעלי צמיגי גומי שונים והרבה פחות אגרסיבים מגרסת אופני השטח. האנדרנלין מגיע משני סוגי הרכיבה וכל אחד אוהב כיוון שונה של חוויה, אחד אוהב את השטח, קפיצות ונסיעה צפופה ביערות סבוכים והשני אוהב נסיעה שקטה בכביש ישר ומישורי. סכנות ותאונות יכולות לקרות בכל זירה וצריך להקפיד על חוקי הנסיעה, מיגון מקצועי ותואם לסגנון.

כדי לארוז את כל שאר הדברים שלך בטיולי אופניים, כך שתרמיל אופניים הוא ציוד חובה לרכיבה ויכול להכיל בתוכו את כל מה שתצטרך. בנוסף לתיק הגב, רוכבים רבים משתמשים בתיקי ריצ'רץ' מתחת  לכיסא הרכיבה או תיק ייעודי שמחובר לגוף האופניים.

הדבר הטוב ביותר בתרמילים לרכיבה של אופניים זה שהם מגיעים בגדלים שונים עבור רוכבי אופניים במשקלים שונים (מה שהופך אותם לאידיאליים עבור אופני כביש גם, ששם המשקל משחק תפקיד עיקרי) בהתאם לכמות שאתה צריך לסחוב איתך. 

מכנסי רכיבה קצרים, אטבי אצבעות, מגיני ברכיים ומגני שוק. הרשימה שלמעלה מכסה בעצם רבים מהפריטים שרוכב אופניים עשוי למצוא שימושי, על גופו או בתיק שלו. ישנם פריטים רבים אחרים שרוכבי אופניים יכולים לבחור מהם, תלוי אם הם רוכבי אופניים שירות או רוכבי פנאי ואיזה סוג אופניים הם עושים, כגון אופני כביש או הרים.

 

נעלי רכיבה מקצועיות

נעלי רכיבה מעוצבות עם תכונות מיוחדות שהופכות אותן לאידיאליות לרכיבה על אופניים. נעליים אלה כוללים סוליה חיצונית קשיחה יותר המאפשרת לקרסוליים שלך להתגמש פחות כשאתה מדווש (כלומר, מאלצת אותך להשתמש בצורת הרכיבה הנכונה), נעליים גבוהות כדי להרחיק לכלוך מהמגפיים או המכנסיים שלך, וספייקים שקועים שנדבקים לדוושות בלי לגרום לנזק. בנוסף, אם תתחילו לדווש בנעלי ספורט, סניקרס רגילות או משהו דומה, תופתעו עד כמה נעלי רכיבה אמיתיות טובות יותר ושוות את המחיר.

קסדות אופניים בכל הסוגים

 בחנות האופניים תוכלו למצוא מגוון רחב של קסדות לכל סוגי הרכיבה ומחומרים שונים. כאשר תהיו בחנות ותתחילו את מסע המדידות כדי להתאים עבורכם את הקסדה התואמת ביותר תוכלו לנסות דגמים וסגנונות שונים, ולמצוא את הקסדה המתאימה במדויק לראשכם. טיפ נוסף הוא לבדוק את סקירות המומחים על קסדות אופני הכביש וההרים הטובות ביותר הקיימות כיום בשוק ולקחת משם רעיונות וכיוונים מכיוון שהמגוון הוא רחב וכדאי לבוא עם מעט מיקוד למשימה הזו, בכל זאת, זה שומר לכם על הראש ויש יגידו הפריט החשוב ביותר מבין כל ציוד הבטיחות הדרוש.

כפפות רכיבה חיוניות ללא קשר לסוג  הרכיבה

רבים נוטים לזלזל בכפפות הרכיבה וחושבים שפריט זה מיועד למקצוענים בלבד. כפפות רכיבה חיוניות לרכיבה מוצלחת יותר, נוחה ומקצועית, גם לחובבן שנוסע בשבתות זה ישפר את חווית הרכיבה. הקסדה והכפפות נמצאים בראש הרשימה מכיוון שהם עוזרים לשמור אותך מהקרקע במקרה של נפילה. כמובן, ציוד המגן החשוב ביותר לרכיבה על אופניים הוא קסדה, המסייעת בהגנה מפני פציעות ראש, אך הכפפות קשורות לרמת האחיזה בכלי ומונעות חיכוך וצבירת זיעה מיותרת שיכול להוביל לידיים חלקות.

ציוד מגן המשמש בעת דיווש מקטין את הסבירות לתאונה ומפחית מאוד את הסבירות לפציעה חמורה במקרה של תאונה

קסדות אופניים מצילות חיים, נקודה. כיום, למרבה המזל, ישנם מוצרי בטיחות רבים נוספים שתוכננו במיוחד כדי לשמור על בטיחותכם בזמן רכיבה על אופניים. ניתן להעיד על כך מי שנפל על גבם לבושים אפודים וחליפות וקפצו מעל סלעים או מדרגות בטון, מקור מהימן לייעוץ. נפילות הם חלק מהמשחק, זה נכון וכמעט בכל ספורט אקסטרים זה משהו שצריך להבין אך המיגון שומר עליכם מפציעות חמורות שיכולות להשאיר אתכם נכה לכל החיים. כמו כן, צריך לעשות הפרדה בין שפשוף קל ונפילה לבין תאונה עם כלי רכב בכביש או נפילה מגובה רב כאשר מבצעים סינגל באחד היערות ליד ביתכם. רכיבה בודדת באופניים כאשר אתם לבד פחות מומלצת וכדאי תמיד לרכב עם אדם נוסף. גישה זו תעזור לכם גם להפיג את השעמום וגם חבר ששומר עליכם במקרה של פציעה או אסון גרוע מזה.

חשיבות הקסדה, עלתה מדרגה בשנים האחרונות לאחר הגעת הקורקינט החשמלי לחיינו ואובדן של מספיק רוכבים בכבישי המדינה שמצאו את מותם מסיבות שונות, אך הראשית שבהם היא אי חבישת קסדה. להורים תפקיד חשוב מאוד בחינוך בני הנוער אבל כדי לתת להורים מקום וכדי להגן על ראשם מפני פציעה, אנו ממליצים בחום לווא שוב ושוב שאכן ילדכם חובש את הקסדה בזמן הרכיבה, לעבודה, ללימודים או כל מקום אחר בתוך העיר או היישוב.

הבחירה של בגדי רכיבה נוחים

מבחינת נוחות ופונקציונליות, בגדי רכיבה איכותיים מתאימים להפליא לרכיבה ועושים את מצב הרוח מרומם ולא מעיק. בגדים מאווררים ומקצועיים יכולים לתת לכם עוד כמה שעות רכיבה, אוורר מותאם ונוחות שאי אפשר להתפשר אחרי שאתה לובש פעם אחת ומבין על מה אנשים מדברים. כמו כן, גם כאן יש משמעות רבה לאיכות החומר, החברה או המותג אך אין כמו הרגשת אישית שלכם בחנות שתקבע מה נוח ביותר עבורכם.

אלו הן רק כמה דוגמאות לכל האביזרים המלהיבים שמגיעים עם רכיבה על אופניים כאשר חברות ממשיכות לפתח את הספורט ולהפוך את הרכיבה למהנה יותר, טכנולוגית יותר והלרחיב את העניין בספורט זה יותר ויותר במהלך השנים.

בכל סוף שבוע ניתן לראות ברחבי המדינה, יחידים, זוגות וקבוצות רבות שרוכבים בצד הכביש , בשדות ובשטחים הפתוחים והירוקים שיש למדינה להציע. החינוך לספורט ולאופניים בפרט, תופס תאוצה בשנים האחרונות ונראה שאנחנו במגמה חיובית. קהל היעד המרשים ביותר הינו פנסיורים אשר סיימו את הקריירה שלהם במקום העבודה ומחפשים "ג'וק" חדש בחייהם ויכניס תשוקה חדשה ללוח הזמנים היומי שהפך לריק וחסר רגש.

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך בזמן רכיבה על אופניים היא להישאר ערניים ולקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון, זה נשמע פשוט להגיד וקשה לביצוע אבל זה הטיפ הטוב ביותר ובכך, תגדיל את הסיכויים שלך להיות בטוחים. אתה יכול למנוע יותר פציעות על ידי נהיגה בטוחה וציוד איכותי.

תחשבו על זה קצת ובצעו בחירה מושכלת לגבי רמת הבטיחות שאתם רוצים להשיג בנהיגה היומיומית שלכם

מכיוון שאתה כל הזמן צריך לקבל החלטות לגבי הבטיחות שלך בזמן הרכיבה ואם מדובר בכביש אתה חולק את הנהיגה עם כלי רכב נוספים, חשוב להגן על המוח, ראש והחלק העליון בכלל. כל זאת כדי להיות מסוגל לקבל החלטות נכונות. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להיות קטנה יותר, טובה יותר וזולה יותר, הרוכבים המקצועיים באמת צריכים לחשוב על השגת ההגנה הטובה ביותר האפשרית לרכיבה על אופניים כי כולנו רוצים להסתובב וליהנות מהרוח בפנים ולא מאוורר במוסך או גרוע מזה, בבית חולים. 

לסיכום, ציוד האופניים חייב להיות איכותי, מותאם לסגנון הרכיבה ונח בצורה המקסימלית על גופכם. תפנו לחנות האופניים הקרובה לביתכם, תתיעצו עם אנשי המקצוע ותיכנסו לעולם שפשוט לא תרצו להפסיק ולכבוש עוד ועוד מקומות ויעדים בארץ היפה שלנו. תהנו!