למה צריך לגזום עצים

למה צריך לגזום לעצים?

ירידה בגובה העץ והתפשטות מושגת על ידי כריתת הענף הראשי (טרמינל) והענפים המשניים גדולים מספיק כדי להשתלט על גליל הקצה ולכסות לפחות שליש מקוטר חתך הגזע. התמקדות בדילול (הסרת ענפים בקוטר קטן יותר) והסרת יותר מדי ענפים מהכתר או המרכז עלולים לגרום לעץ בעל מבנה לקוי ויכולת גיזום נמוכה בעונות הבאות. הקטנת גובה או התפשטות של עץ מושגת על ידי גזימת מסלולים (טרמינלים) וענפים צדדיים (גדולים מאלה שמקבלים גלגלת סופית) שקוטרם לפחות שליש מקוטרם ומנותקים מהגזע.

ניתן לגזום צמח או שיח

כדי להסיר נזקים צולבים, מחלות או ענפים המכבידים על הצמח. גיזום משפר את זרימת האוויר לצמח ומקדם פיזור ענפים טוב יותר, וכתוצאה מכך צמח בריא וחזק יותר, עמיד יותר למחלות. כדי לעודד גיזום של ענפים מתים או רקובים, הגיזום מספק מקום לצמיחה נוספת.

כאשר אתה מסיר ענפים ישנים

תן לעץ אור ירוק לצמיחה חדשה בריאה. שיחים גיזום של שיחים צעירים אינו מכריע, אך גיזום עצים צעירים צריך להיעשות על פי אותם עקרונות המקדמים מבנה ענפים טוב. גיזום של שיחים ועצים כרוך בהסרת ענפים מתים, פגומים או שבורים.

הסיבה לגיזום עץ או שיח

היא לחתוך גידולים לא רצויים, חלשים, צפופים או בכיוון הלא נכון. עצים צעירים שנגזמו אך לא נגזמו במשך מספר שנים עשויים להזדקק לגיזום כבד כדי להסיר ענפים גדולים ולמנוע עיוות של העץ. יש לשמר עצים ושיחים בצורת הצמח על מנת לעמוד בפיתוי לגזום צמח מוזנח.

גיזום קבוע מעודד צמחים ועצים לצמוח בריא ולייצר טוב יותר. בעת גיזום עצים ושיחים, מדיניות הגיזום הכללית היא הסרת מחלות וענפים שבורים או מתים. במהלך הגיזום, הסר מהצמח שלך ענפים וגבעולים גוססים, נגועים ומתים.

רוב הצמחים

כולל עצים, שיחים, צמחי גינה ושושנים, יכולים להפיק תועלת משיטות שונות של עבודות גיזום. הסיבות השכיחות לגיזום הן הסרת ענפים מתים, שיפור הצורה, הגברת הבטיחות, הגברת חדירת האור והאוויר לצמח או לכתר העץ וכן אמצעי תיקון או מניעה. עבור צמחי גינה ושיחים, כמו גם עצים כגון שיחי ורדים, שיטת הגיזום הטובה ביותר שונה.

רוב הגיזום הקל והשגרתי להסרת גפיים חלשות

מתות או חולות יכול להתבצע בתקופה זו של השנה עם השפעה מועטה או ללא השפעה על העץ. את רוב העצים והשיחים הפורחים בעונה הנוכחית ומציגים צמיחה חדשה יש לגזום לפני תחילת הצמיחה החדשה בסוף החורף או בתחילת האביב. צמחים הפורחים בעונה הקודמת, בעיקר עץ, כמו עצי פרי נוי, רודודנדרונים ולילך, נגזמים בדרך כלל לפני הפריחה כדי למקסם את הפריחה בשנה הבאה.

בעת גיזום גזעים וענפים מגודלים או מתים מוסרים כדי לעודד צמיחה חדשה.

כשגוזמים עצים צעירים עוזר לעצב אותם כך שיגדלו במבנה ובעובי הענפים הנכונים. גיזום מכשיר עצים ושיחים צעירים, והוא יכול להתחיל לפני זמן השתילה, כך שזהו טיפול מונע טוב לצמחים צעירים.

בעת גיזום ענפים וגבעולים מתים או מגודלים נחתכים כדי לקדם צמיחה בריאה של צמחים.

בעת הגיזום מסירים חלקים מסוימים של עץ או שיח כמו שורשים, ניצנים וענפים שמתו או נשרו עקב מזיקים, מחלות או חוסר באור שמש, והתפתחות הצמח הבריאה נקטעת מסיבות אסתטיות. הוא מסיר ענפים וגזעים מתים וגוססים כדי לפנות מקום לצמיחה חדשה ולהגן על הרכוש שלך מפני נזקים של עוברים ושבים.

גיזום מוגדר כפעולת גיזום העלים, הענפים והחומר המת של צמח. תהליך הגיזום מסיר ענפים מתים, חולים או רופפים המונעים מהעץ לשגשג. המטרה היא להסיר ענפים לא רצויים, לשפר את מבנה העץ ולהנחות צמיחה חדשה ובריאה.

הסיבות לגיזום כוללות הסרת עצים מתים

עיצוב, בקרה והפניית צמיחה לשיפור ושמירה על הבריאות, הפחתת הסיכון לנפילת ענפים, הכנת דגימות משתלת עצים להשתלה וקציר ושיפור התפוקה והאיכות של הפרחים ופירות. שיטות גיזום מיוחדות מיושמות גם על צמחים מסוימים כגון פירות ורדים וגפנים. בעת הגיזום, יש לגזום ענפים תחתונים ולהסיר גזעים כדי שישמשו כמגירות מיצים, המייצרים ניצני עלים השואבים מים ומזון ומספקים לעץ את חומרי ההזנה הדרושים.

עדיף לבצע את החיתוכים המבניים הצורניים הדרושים על צמחים צעירים ולהסיר את הענפים הגדולים והממוקמים ביותר מצמחים בוגרים

יש לחתוך ענפים בקוטר קטן יותר מענפים משניים ולא מהגזע הראשי. אם העץ פיתח מערכת שורשים חזקה שיכולה לעמוד ברוח, ייתכן שיהיה צורך לגזום אותו בחזרה כדי לאפשר כמה ענפים חזקים יותר סביב הגזע.

גזרו ענפים חלשים

צרים או בעלי זווית התלויים מעל בתים, מגרשי חניה, מדרכות או כל מקום בו איברים נופלים עלולים לפצוע אנשים או לגרום לנזק לרכוש. מטעמי בטיחות, גזום שיחים וענפים שחוסמים את הגישה לביתך. אם אינכם בטוחים כיצד לגזום את השיחים או הצמחים או העצים שלכם, חשוב שתפנו לייעוץ מגנן מקצועי או עצים מקצועיים לגבי עצים.

הצוות שלנו יעזור לך לתכנן תוכנית כריתה של עצים

שיחים וצמחים אחרים. כבר תיארנו את סוגי הגיזום השונים, אך אנו עשויים לתהות כיצד ניתן לקדם צמיחה בריאה של צמחים פורחים ופרי. גוזמי עצים מוסמכים של האגודה הבינלאומית שלנו לחקלאות עץ (ISA) יכולים לסייע בשמירה על בריאות העצים על ידי כריתה וגיזום עצים כראוי, האכלת עצים בדשן שורשי עמוק, טיפול בנזקי סערה וסיוע בענפים ומערכות שורשים מגודלים.