קשיי הקשישים בעידן הקורונה

ארגון הבריאות העולמי עובד עם שותפים כדי לספק הדרכה וייעוץ במהלך מגיפת COVID-19 לאנשים מבוגרים ולמשפחותיהם, לעובדי בריאות וסוציאליים, לממשלות מקומיות ולקבוצות קהילתיות.

עובדים בבית אבות צריכים להיות מודעים לכך שאנשים מבוגרים פגיעים במיוחד בשל הדרה חברתית, מצוקה כלכלית, קושי להשיג טיפול ואספקה חיוניים, וחששות לגבי מניעת מגיפת הקורונה. הטיפול בקשישים צריך להכיר גם בקשיים הנפשיים שה COVID-19 יוצר. בהקשר של COVID-19, בידוד חברתי יכול להזיק במיוחד לאלה העוסקים בטיפול במשפחה, שכן רובם הם קשישים בעצמם וכבר נמצאים בסיכון מוגבר ללחץ, חרדה ודיכאון.

בידוד חברתי מוביל לרוב לבדידות, גורם הקשור מאוד לדיכאון בקרב מבוגרים. בדידות, בידוד ודיכאון הוכחו כמנבאים תוצאות מחלה גרועות יותר אצל מבוגרים.

קשיים פסיכולוגיים

קשיים פסיכולוגיים הקשורים למחלות כרוניות הנגרמות או מחמירות על ידי מחלות כרוניות קשורות לקשיים משמעותיים בחיי החברה והמשפחה בטיפול עצמי ובניידות בקרב מבוגרים. הפרדוקס של בריאות הנפש והדרה חברתית של קשישים מגיפת COVID-19 ההולכת וגוברת משפיעה על בריאותם הנפשית של הרבה יותר אנשים ממה שהדביקה בפועל , וההשפעות הפסיכולוגיות צפויות להימשך זמן רב לאחר המגיפה , השכיחות גבוהה יותר מהמגיפה שלה עצמה. החוויה של COVID-19 תושפע מהבריאות הפיזית והנפשית הקיימת כמו גם מהתנאים החברתיים שבהם אנשים מבוגרים חיים ומאיכות הטיפול בקשישים. שתי ההגבלות, שהוצבו כדי להגן על אנשים מבוגרים מפני COVID-19 ומהידבקות ב-COVID-19, קשורות לסיכון מוגבר לירידה קוגניטיבית ודמנציה.

טיפול בקשישים

ריחוק חברתי ופיזי שנועד להגן על אנשים מבוגרים מזיהום ב-COVID-19 עלול לגרום ליותר בדידות

תסמיני דיכאון, בעיות בריאות ואפילו סטריאוטיפים שליליים של אנשים מבוגרים (למשל, "חסרי אונים" או "חלשים"). ראוי לציין שלמרות ההנחות לגבי הגיל, אנשים מבוגרים נוטים לבריאות נפשית טובה, כמו גם אנשים צעירים יותר.  אנשים מבוגרים הוכחו כטובים יותר בהתמודדות עם COVID-19 ועם מחלות אחרות. מבוגרים רבים מפגינים גם רמה גבוהה של חוסן, המתוארת כיכולת לשמור על ההסתגלות הטובה ביותר האפשרית לנוכח נסיבות קשות. עם זאת,  צרינו להיות מודעים לכך שלא כל האנשים המבוגרים מצליחים לשמור על חוסן נפשי עדיין יש צורך בטיפול בקשישים שמתקשים להתמודד עם הסיטואציה ועם מצבם הנפשי. 

אמצעי בידוד והגנה הם קריטיים עבור אוכלוסייה מזדקנת בסיכון מוגבר למות מ-COVID-19

אנו מחויבים לחקור את ההשפעה של מגיפת COVID-19 ואמצעי בידוד והגנה נלווים על אנשים מבוגרים עם מחלת אלצהיימר ודמנציה קשורה כדי שנוכל לדאוג לשיפור הטיפול בקשישים. התוצאות שלנו עשויות לשפר את הבנתנו את החוויה של אנשים מבוגרים ממגיפת COVID-19 ותגובות בריאות הציבור הקשורות בו, ובו בזמן לספק מידע מפתח ליישום אתי, יעיל ואפקטיבי של מדיניות עתידית ברחבי העולם. מצאנו גם כי על ידי הכרה בכל האנשים המבוגרים כקטגוריה בסיכון, המגיפה הנוכחית יכולה לשנות תפיסות חברתיות של זקנה ולחזק אמונות וגישות הקשורות לגיל בקרב האוכלוסייה, כולל אנשים מבוגרים עצמם.